اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

قابلیت رها شده تولید برق در کویر کشور

مخترع و پژوهشگر مازندرانی در زمینه انرژی‌های نو با اعلام اینکه با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی تولید برق در کویر ما می‌توانیم صادرکننده برق در طول روز باشیم، گفت: قابلیت تولید برق در کویر رها شده است.

قابلیت رها شده تولید برق در کویر کشور

حسن یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اعلام اینکه در زمینه انرژی‌های نو در استان مازندران فعالیت داریم، افزود: با توجه به ظرفیت مناسبی که استان امکان اجرایی کردن آن به صورت گسترده وجود دارد.

وی با اعلام اینکه رویکردی مناسبی در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی در جهان و کشور وجود دارد، افزود: در این زمینه نیاز به همراهی متولیان امر داریم.

این محقق و پژوهشگر در واکنش به این موضوع که مازندران قابلیت چندانی در زمینه توسعه انرژی‌های نو ندارد، پاسخ داد: آب و هوای مازندران مشابه اروپاست، میزان بهره‌برداری اروپا با مازندران و حتی کشور را بررسی کنید، تابش خورشید استان‌های شمالی حتی بهتر از کشورهای اروپایی است.

وی با اعلام اینکه برای توسعه انرژی نو نیاز به ایجاد زیرساخت داریم، گفت: مهم‌تر از همه بحث حمایت مسؤولان و متولیان امر است که نیاز دارد این حمایت به صورت عملیاتی در برنامه کاری متولیان امر قرار گیرد.

یزدانی درباره لزوم حمایت‌ها از مخترعان گفت: ارائه تسهیلات برای ایجاد نیروگاه یکی از نیازهای اساسی است، مهم‌ترین موضوع کوتاه کردن پروسه اداری پرداخت تسهیلات برای ایجاد نیروگاه است.

 

وی با اعلام اینکه توسعه انرژی‌های نو یکی از نیازهای محیط زیست حساس مازندران، است، افزود: با مشوق‌های مانند معافیت مالیاتی، ارائه زمین‌ها رایگان زمینه گسترش انرژی‌های نو را فراهم کنیم.

این محقق مازندرانی در ادامه با اشاره به قابلیت‌های بسیار مناسبی که در کویر سمنان برای تولید انرژی‌های نو وجود دارد، افزود: در صورت برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از این قابلیت ما می‌توانیم یکی از صادرکنندگان برق در دنیا به محسوب شویم.

یزدانی با اعلام اینکه زیرساخت طبیعی برای تولید برق در کویر سمنان وجود دارد، افزود: برای بهره‌برداری از این ظرفیت نیاز به همت عالی است.

انتهای پیام/86004/ج/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول