اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

۲۱ اردنی همچنان در اسارت رژیم صهیونیستی

وزارت خارجه اردن از رایزنی با رژیم صهیونیستی درباره انتقال پیکر شهید اردنی فلسطینی‌الاصل که در زندان این رژیم به شهادت رسید، به اردن خبر داد.

۲۱ اردنی همچنان در اسارت رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه اردن از طریق سفارت این رژیم در تل‌آویو از مسئولان رژیم صهیونیستی برای انتقال پیکر «سامی ابو دیاک» به اردن درخواست کرد.

ابودیاک که از مدت‌ها پیش دچار بیماری سرطان بود، صبح روز سه‌شنبه (دیروز) در نتیجه بی‌توجهی مسئولان رژیم صهیونیستی به درمان بیماری وی، در زندان این رژیم به شهادت رسیده است (جزئیات بیشتر).

یک منبع اردنی در این باره به وبگاه «عمون» گفت که وزارت خارجه اردن در تلاش است تا ابتدا پیکر ابودیاک به اردن منتقل شود و پس از آن از مسئولان رژیم صهیونیستی برای ارائه جزئیات شهادت و گزارش نهایی پزشکی او درخواست خواهد کرد.

به گفته این منبع، سفارت اردن در تل‌‌آویو در تلاش است تا پیکر ابودیاک سریعا به اردن منتقل شود و در این باره نامه رسمی به نهادهای مربوطه ارسال و تسهیل اقدامات مربوط به انتقال پیکر این شهید درخواست شده است.

ابودیاک در ۱۷ ژوئیه ۲۰۰۲ بازداشت و به سه بار حبس ابد محکوم شد. در سپتامبر ۲۰۱۵ ابتلای او به سرطان تشخیص داده شد و در نتیجه خطاهای پزشکی در بیمارستان «سوروکا» حال وی روز به روز بدتر شد.

«ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن نیز روز سه‌شنبه(دیروز) در مجلس نمایندگان(پارلمان) این کشور اعلام کرد که وزارت خارجه در حال انجام اقداماتی برای انتقال پیکر ابودیاک به اردن است.

بر اساس این گزارش، ۲۱ اسیر اردنی همچنان در زندان‌های این رژیم اسیر هستند و اخیرا نیز دو بازداشتی اردنی به نام‌های «عبدالرحمن مرعی» و «هبه اللبدی» از اسارت این رژیم آزاد شدند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول