اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ترکیه دو تروریست بلژیکی را به کشورشان بازگرداند

دولت ترکیه در ادامه بازگرداندن اعضای خارجی داعش به کشورهایشان، دو تروریست بلژیکی را به این کشور فرستاد.

ترکیه دو تروریست بلژیکی را به کشورشان بازگرداند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت کشور ترکیه روز گذشته از بازگرداندن دو عضو خارجی بازداشتی گروه تروریستی داعش به کشور بلژیک خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» این دو تروریست زن به نام‌های «فاطیما ب.» و «رحما ب.» از شهروندان بلژیکی بودند که برای نبرد در سوریه به داعش پیوسته بودند و روز جمعه به کشور خود بازگردانده شدند.

دفتر دادستانی فدرال بلژیک نیز شامگاه جمعه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این دو تروریست بعد از وارد شدن به فرودگاه «آنتوِرپ» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان منتقل شدند.

بر اساس این بیانیه، دادستانی بلژیک در تاریخ 18 می 2015 برای فاطیما ب. و در تاریخ 27 ژوئن 2019 برای رحما ب. به جرم ارتباط با گروه تروریستی داعش حکم بازداشت صادر کرده بود.

همزمان با این اقدام، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که در اوایل ماه دسامبر، 11 تروریستداعشی با تابعیت فرانسوی را به کشورشان باز می‌گردانند. (جزئیات بیشتر)

به گفته وی، ترکیه در سال 2018 حدود 268 هزار مهاجر غیرقانونی را در خاک این کشور جای داده که در سال 2019 این آمار به 420 تا 430 هزار نفر افزایش یافته است. 

به دنبال حمله ارتش ترکیه به شمال سوریه که به بهانه مقابله با شبه نظامیان کرد و بازگرداندن پناهجویان سوری به خاک کشورشان انجام شد؛ دولت «رجب طیب اردوغان» کشورهای غربی به ویژه اروپاییها را تهدید کرد که در صورت عدم حمایت از این تصمیم، هزاران عنصر داعشی، حتی اگر تابعیت آنها لغو شده باشد، را کشورهایشان بازخواهد گرداند. 

کشورهای اروپایی اغلب با لغو تابعیت شهروندان خود که به گروههای تروریستی در عراق و سوریه پیوسته‌اند تلاش می‌کنند از بازگشت دوباره آنها به خاک خود جلوگیری کنند. 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول