اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

۱۴۰۰ بهترین سال در تاریخ گردشگری سیستان و بلوچستان خواهد بود

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۴۰۰ بهترین سال در تاریخ گردشگری سیستان و بلوچستان خواهد بود.

۱۴۰۰ بهترین سال در تاریخ گردشگری سیستان و بلوچستان خواهد بود

مجتبی میرحسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: تصویر ذهنی که سالها در نگاه مردم نسبت به این استان نقش بسته بود با کمک رسانه‌ها تغییر کرد و امروز با تمام تلاش‌های صورت گرفته توانسته‌ایم تنها ۲۰ درصد جاذبه‌های سیستان و بلوچستان را معرفی کنیم و ۸۰ درصد آن باقیمانده است که باید با تمام توان در این زمینه تلاش کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: با برنامه ریزی صورت گرفته سال ۱۴۰۰ بهترین سال در تاریخ گردشگری این استان با مشارکت فعال مردم خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر یک دریا فاصله داریم تا گردشگری دریایی و باید هرچه سریعتر برای بهره گیری از مزیت اقتصاد دریامحور، فانوس گردشگری دریایی را در ایران روشن کنیم زیرا این مهم کمک زیادی به توسعه گردشگری و خیز بلنددر مسیر گام دوم انقلاب خواهد بود.

وی گفت: ظرفیت حاشیه اقیانوس هند کمک می‌کند تا با بخش مهمی از دنیا در تعامل و ارتباط قرار گیریم و در شرایط فعلی اقتصادی ایران باید به منظور تنوع بخشی به منابع درآمدی سراغ ظرفیت های بکر و جدید رفت لذا ایران جدید را از باید از دریا ساخت و تمدن دریایی را در این کشور احیا کرد.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان مقصدی امن برای گردشگران خارجی است، گفت: در روزهای گذشته بسیاری از گردشگران اروپایی، آسیایی و سایر نقاط جهان نیز در استان حضور داشتند و از سایت های گردشگری و جاذبه های فرهنگی و تاریخی بازدید کردند و موجب شده بود تا در هفته گذشته تمام ‌سایت های تاریخی به روی گردشگران باز باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان افزود: سفر گروهی گردشگران فرانسوی و انگلیسی که در روزهای آینده وارد استان خواهند شد مؤید همین مطلب است که امنیت پایدار و مهمانوازی متفاوت مردمان دو مؤلفه تاثیر گذار در سفر گردشگران به سیستان و بلوچستان است.

این مسئول ادامه داد: سیستان و بلوچستان استانی غنی به لحاظ فرهنگ، هنر، آداب و رسوم و هنرهای دستی متمایز با تاریخی چند هزار ساله و شگفتیهای گوناگون، زیبا و امن است.

وی با دعوت از تورگردانان و گردشگران جهان که علاقه مند به دیدار از شگفتی ها هستند، گفت: با سفر به سیستان و بلوچستان و کشف تاریخ و تمدن کهن و طبیعت ناشناخته، تجربه مهمان نوازی سیستان و بلوچستانی ها را از دست ندهید.

انتهای پیام/3139/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول