به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم رونمایی از 60 عنوان آثار و مکتوبات آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان همدان، اظهار کرد: در این استان 2.7 هکتار اردوگاه آموزشی به معلولان، دانشآموزان و معلمان اختصاص داده شده است که این افراد از این طریق میتوانند ساعات هنری و ورزشی خود را در این مکان بگذرانند که با تکمیل و راهاندازی این اردوگاه، اقدام مؤثری در راستای آموزشهای اجتماعی صورت خواهد گرفت.
وی با بیان اینکه تدوین و تولید محتوا برای دانشآموزان کمتوان، اقدام بسیار ارزشمندی است، گفت: در حال حاضر 153 هزار دانشآموز با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند و ما باید به این افراد به عنوان سرمایه و دارایی نگاه کنیم و برای تربیت و تعلیم آنها گامهای محکمی برداریم.
حسینی با بیان اینکه باید در راستای اصل تطابق و مناسبسازی به اصول مناسبسازی محیطزیست، مدرسه، منابع مالی، خانوادهها و محتوای آموزشی توجه داشته باشیم، افزود: مناسبسازی و تولید محتوا اقدام ارزشمندی است که این موضوع به وسیله معلمان و مربیان توانایی که در اختیار داریم محقق خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به تفاوت سختی کار و خصوصیات معلمان پایههای مختلف اظهار کرد: معلمان ابتدایی، پیشدبستانی و مقطع متوسطه با یکدیگر از لحاظ خلق و خو متفاوت هستند چون دانشآموزان آنها با یکدیگر تفاوت دارند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مناسبسازی باید مبتنی بر جامعهمحوری صورت گیرد و استانداردسازی منابع انسانی، محتوا، فضا و تجهیزات و رویهها در دستورکار ما باشد.
انتهای پیام/