اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

تحصیل 153 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از تحصیل 153 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در سراسر کشور خبر داد.

تحصیل 153 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش فارس، سید جواد حسینی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در مراسم رونمایی از 60 عنوان آثار و مکتوبات آموزشی، کمک آموزشی و توانبخشی با اشاره به سفر روز گذشته خود به استان همدان، اظهار کرد: در این استان 2.7 هکتار اردوگاه آموزشی به معلولان، دانش‌آموزان و معلمان اختصاص داده شده است که این افراد از این طریق می‌توانند ساعات هنری و ورزشی خود را در این مکان بگذرانند که با تکمیل و راه‌اندازی این اردوگاه، اقدام مؤثری در راستای آموزش‌های اجتماعی صورت خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه تدوین و تولید محتوا برای دانش‌آموزان کم‌توان، اقدام بسیار ارزشمندی است، گفت: در حال حاضر 153 هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه تحت پوشش آموزش و پرورش استثنایی قرار دارند و ما باید به این افراد به عنوان سرمایه و دارایی نگاه کنیم و برای تربیت و تعلیم آنها گام‌های محکمی برداریم. 

حسینی با بیان اینکه باید در راستای اصل تطابق و مناسب‌سازی به اصول مناسب‌سازی محیط‌زیست، مدرسه، منابع مالی، خانواده‌ها و محتوای آموزشی توجه داشته باشیم، افزود: مناسب‌سازی و تولید محتوا اقدام ارزشمندی است که این موضوع به وسیله معلمان و مربیان توانایی که در اختیار داریم محقق خواهد شد. 

وی در ادامه با اشاره به تفاوت سختی کار و خصوصیات معلمان پایه‌های مختلف اظهار کرد: معلمان ابتدایی، پیش‌دبستانی و مقطع متوسطه با یکدیگر از لحاظ خلق و خو متفاوت هستند چون دانش‌آموزان آنها با یکدیگر تفاوت دارند. 

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مناسب‌سازی باید مبتنی بر جامعه‌محوری صورت گیرد و استانداردسازی منابع انسانی،‌ محتوا، فضا و تجهیزات و رویه‌ها در دستورکار ما باشد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول