اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

درس تلخ نیروهای انقلابی در انتخابات/شورای ائتلاف در پی ایجاد وحدت

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی از ایجاد سازوکار جدید برای ایجاد وحدت میان نیروهای انقلابی در انتخابات آتی خبر داد و گفت: تجربه واگرایی میان نیروهای انقلاب درس تلخی بود.

درس تلخ نیروهای انقلابی در انتخابات/شورای ائتلاف در پی ایجاد وحدت

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید فروردین صبح امروز در نشستی خبری و در تشریح فعالیت شورای ائتلاف انقلاب اسلامی برای انتخابات آتی مجلس اظهار داشت: این شورا به اصولی همچون وحدت فراگیر، جوان‌گرایی، حضور بانوان در عرصه سیاسی و... پایبند خواهد بود.

وی افزود: با سازوکار جدید تعریف‌شده، تصمیم‌گیری در نیروهای انقلابی ازاین‌پس از بالا به پائین نخواهد بود و تلاش خواهد شد فضای سهم خواهی نیز بین گروه‌ها ایجاد نشود.

این فعال سیاسی در مورد ترکیب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی نیز گفت: جمنا، مؤتلفه، ایثارگران، رهپویان، جانبازان، پیشرفت و عدالت، جبهه خط امام و رهبری، توسعه و عدالت و کانون دانشگاهیان اعضای این شورا را تشکیل می‌دهند ضمن اینکه از جبهه پایداری نیز دعوت به عمل آمده است.

فروردین با بیان اینکه از 5 ماه پیش تحرکات برای ایجاد واحد استانی در فارس نیز آغاز شده است، افزود: 4 نفر از سوی شورای مرکزی در تهران انتخاب و معرفی شده‌اند که مسئول شورا در استان محمدحسین روزی‌طلب خواهد بود.

وی در مورد ترکیب شورا در استان فارس نیز گفت: این شورا در فارس 30 عضو دارد که 6 استاد دانشگاه، 3 نفر بانو و 10 جوان عضو آن می‌باشند ضمن اینکه در شورای شهرستان شیراز نیز 25 درصد جمعیت را بانوان تشکیل می‌دهند.

سخنگوی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در ادامه این نشست خبری در مورد سازوکار انتخاب افراد و معرفی کاندیداها نیز گفت: تضمینی برای قرار دادن افراد در لیست نهایی ندادیم اما از همه گروه‌ها دعوت فراگیر شده است.

فروردین آلوده نبودن به فساد، انقلابی بودن، تخصص داشتن، برنامه برای حل مشکلات کشور، صاحب‌نظر بودن در مسائل اجتماعی و علوم انسانی و... را از شاخص‌های انتخاب کاندیداها عنوان کرد و افزود: یک نظرسنجی نیز در مورد آن‌ها خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: در این دوره یک گروه پژوهشی با نگاه جامعه‌شناسی سیاسی نیز تشکیل‌شده تا با چشم باز انتخابات را رصد کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: بین 12 تا 15 کاندیدای مطرح که دارای شاخص‌های انقلابی باشند، انتخاب خواهند شد تا پس از بحث و تبادل‌نظر و انجام نظرسنجی به یک تصمیم مشترک رسید.

فروردین با تأکید بر ارائه یک لیست قدرتمند، تمام گروه‌های سیاسی جناح انقلاب را دعوت به وحدت و پرهیز از واگرایی کرد و اظهار داشت: تجربه نشان داده که عاقبت واگرایی در انتخابات، شکست در این عرصه بوده و درنهایت هیچ‌کدام از کاندیداها وارد مجلس نشدند و این درس تلخی است.

وی در مورد انتخاب افراد نیز اظهار داشت: شورا هنوز به مصداق‌ها ورود نکرده و هرگونه اظهارنظری در این خصوص تکذیب می‌شود.

انتهای پیام/76018

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول