اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

موش‌های عضلانی به «فضا» رسیدند

براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده محموله جدید شرکت فضایی اسپیس‌اکس که شامل مواد مورد نیاز برای این ایستگاه فضایی و تعدادی موش عضلانی و معمولی می‌شود، با موفقیت وارد مدار شد.

موش‌های عضلانی به «فضا» رسیدند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده محموله جدید شرکت فضایی اسپیس‌اکس که شامل مواد و تعدادی موش عضلانی و معمولی می‌شود، وارد مدار شد.

 اسپیس ایکس که به طور موفقیت آمیز یک کپسول دراگون را همراه موشک فالکون٩ به فضا پرتاب کرده بود، توانست آن را با موفقیت در مدار قرار دهد.

موشک مذکور از مقر کیپ کاناورال در ایالت فلوریدا به سمت ایستگاه فضایی بین المللی سفر کرد. 

موش‌هایی که به فضا سفر کرده‌اند شامل موش‌های عضلانی و موش‌های معمولی می‌شود؛  پژوهشگران موش‌های عضلانی را از لحاظ ژنتیکی طوری تغییر داده‌اند که فاقد میوستاتین هستند؛ میوستاتین پروتئینی است که می‌تواند رشد عضلات را محدود کند.

قرار است مطالعه بر روی موش‌های عضلانی سفر کرده به فضا به دانشمندان کمک کند تا تحلیل عضلات و استخوان‌های افراد حاضر در فضا را درک کنند و برای‌ آن راه‌حلی به دست بیاورند.

کپسول دراگون قرار بود روز چهارشنبه به ایستگاه فضایی سفر کند که به دلیل وزش باد با یک روز تأخیر مواجه شد و درنهایت روز پنج شنبه ظهر به فضا رفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول