اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

پول پارکینگ‌های تبریز به کجا واریز شده است؟

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در شهر تبریز با مشکل پارکینگ روبه‌رو هستیم‌، گفت: در مسیرگشایی‌ها باید به ایجاد پارکینگ‌ها توجه کنیم.

پول پارکینگ‌های تبریز به کجا واریز شده است؟

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بررسی لایحه شـهرداری تبریز در خصوص تجویز اصلاح و افزایش نرخ پارکینـگ داری و وصول ورودیه پارکینـگ‌ها از ۱۵۰۰ تومان به ۲۰۰۰ تومـان به هر خودرو سواری و ساعت اضافی از ۱۰۰۰ به ۲۰۰۰ تومان (مصوب جلسه شماره ۷۱ کمیسیون برنامه و بودجه) برای رسیدگی بیشتر و کارشناسی به کمسیون برنامه و بودجه بازگشت داده شد.

نائب رییس شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در بررسی پارکینگ‌های استاندارد و غیراستاندارد باید تفکیک قائل شد گفت: با افزایش نرخ نمی‌توان مدیریت بر پارکینگ‌هارا جدی‌تر کرد.

سونیا اندیش اضافه کرد: شهرداری برای مدیریت و توقیف پارکینگ‌های غیراستاندارد فعالیتی انجام نمی‌دهد.

فریدون بابایی‌اقدم رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری نیز ادامه داد:  پارکینگ‌ یکی از کاربری‌های مهم شهری است اما در توسعه شهر مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه مشاوران در تعریف کاربری برای زمین‌های خالی کاربری‌هایی تعریف می‌کنند اظهار داشت: یکی از این کاربری‌ها  پارکینگ است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری با اشاره به اینکه در شهر تبریز با مشکل پارکینگ روبه‌رو هستیم‌ تاکید کرد: در مسیرگشایی‌ها باید به ایجاد پارکینگ‌ها توجه کنیم.

وی تصریح کرد: در مکان‌هایی که نیاز است باید پارکینگ تدبیر شود تا مشکلات ترافیکی کاهش یابد.

عبداله تقی‌پور دیگر عضو شورای شهر تبریز همچنین گفت:  تعیین یک نرخ ثابت برای تمام پارکینگ‌ها کار درستی نیست، امروز باید به سمت هوشمندسازی پارکینگ‌ها رفت.

وی افزود: در تصمیم‌گیری‌های توسعه حمل و نقل عمومی ایجاد پارکینگ‌ها باید به صورت جدی دیده شود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری عنوان کرد: در حاشیه هسته مرکزی شهر باید مجوز پارکینگ داد نه داخل هسته مرکزی شهر.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به تبصره ۷۷  بیان کرد: در شهری به بزرگی تبریز اداره پارک حاشیه‌ای را به یک شرکت داده‌اند آیا این شرکت به تنهایی توان این کار را دارد؟

غلامحسین مسعودی‌ریحان با بیان اینکه افرادی که در این شرکت کار می‌کنند نمی‌دانند با چه‌حقوقی کار‌ می‌کنند، اضافه کرد: شهرداری توضیح دهد با پولی که از طریق پارکینگ‌ها به‌ دست می‌آید چند پارکینگ ایجاد کرده و این مبالغ را به کجا واریز کرده است.

وی ادامه داد: در تمام نقاط دنیا نرخ پارکینگ ثابت نیست براساس خدمات ارائه شده باید نرخ ها اخذ شود.

همچنین پیش از این دستور دوم جلسه مبنی بر لایحه شـهرداری تبریز در خصوص کمک مالی به مبلغ حـدود ۲۴میلیون تومان (مصوب جلسه شماره ۷۰ کمیسیون برنامه و بودجه) مورد بررسی قرار گرفت.

این لایحه با رای اعضا شورای اسلامی شهر تبریز به تصویب رسید.

انتهای پیام/60002/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول