اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

حمل و نقل انحصاری در زنجان

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی در زنجان انحصاری است که باید از این وضعیت خارج شود، چرا که انحصار می‌تواند به راحتی افزایش قیمت را به وجود آورد، گفت: انحصار باید از بین برود، چراکه آفت است.

حمل و نقل انحصاری در زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان به منظور کنترل و بررسی آخرین وضعیت قیمتی برگزار شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در این جلسه با ارائه آخرین گزارش قیمت‌ها در استان زنجان اظهار کرد: در پی اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین افزایش حداقلی در برخی موارد معقول است که دلایل خود را دارد، اما افزایش‌های حداکثری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

فرامرز نیک‌سرشت با اشاره به اینکه در برخی افزایش قیمت‌ها از قبیل واردات، صادرات، زمان کشت و ... تغییر قیمت دلایلی دارد که باید از طرق مختلف به مردم اعلام شود، افزود: باید به مردم اعلام شود که دولت نسبت به تغییرات قیمت بی‌تفاوت نیست.

وی با اشاره به اینکه هر تغییر قیمت باید منطق داشته باشد، تصریح کرد: باید میزان اثرگذاری بنزین برای کالا و خدمات بررسی شده و به اطلاع عموم برسد.

نظارت بر خرده‌فروشی جدی شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان با بیان اینکه پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین انتظار این بود که قیمت عمده‌فروشی افزایش پیدا کند، اما به جز عمده‌فروشی در برخی بخش‌ها نیز تاثیر منفی داشته است، اضافه کرد: از جمله این موضوعات تغییر قیمت در ناوگان حمل و نقل عمومی است که باید از سوی سازمان پایانه‌ها و حمل و نقل عمومی به صورت فوری بررسی و رسیدگی شد.

وی با اشاره به اینکه حمل و نقل عمومی در زنجان انحصاری است که باید از این وضعیت خارج شود چرا که این انحصار می‌تواند به راحتی افزایش قیمت را به وجود آورد، افزود: انحصار باید از بین برود، چراکه آفت است.

نیک‌سرشت با تأکید بر نظارت به بحث خرده‌فروشی افزود: این نظارت باید به‌گونه‌ای باشد که سازوکار و نظم بازار برهم نریزد و بازار ملتهب نشود.

10 درصد بازرسی‌ها منتج به تشکیل پرونده می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه روزانه ۲۵۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام می‌شود، طوری که نسبت به قبل دو و نیم برابر شده است، افزود: از کل بازرسی‌ها 10 درصد منتج به تشکیل پرونده می‌شود.

ناصر فغفوری با اشاره به اینکه طبق بررسی افزایش قیمت در اقلام اساسی را متاثر از بنزین نداشتیم، بیان کرد: برخی از افزایش قیمت‌ها به علت شرایط فصلی بوده است که این موضوع طبیعی است و هرساله رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه به منظور بررسی بیشتر موضوع شکایت به صورت اینترنتی ثبت می‌شود، گفت: شهروندان در صورتی که شکایتی داشته باشند می‌توانند با مشاهده قیمت اقلام در سامانه آپ و بروز تخلفات در واحدهای صنفی، شکایت خود را در سامانه ثبت کرده و نتایج بازرسی را مشاهده کنند.

کاهش 10 درصدی میوه در زنجان

در ادامه نیز رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه پس از اجرای طرح سهمیه‌بندی و حتی قبل‌تر از آن نظارت لازم بر بازار در حال انجام است، اظهار کرد: قیمت میوه و صیفی‌جات پس از افزایش ناگهانی که در دو هفته قبل را تجربه کرد، با این حال قیمت‌ها نسبت به آن بازه زمانی 10 درصد کاهش یافته است.

سید محمود موسوی با اشاره به اینکه جلوگیری از صادرات محصولات کشاورزی موجب کاهش قیمت میوه می‌شود، تصریح کرد: علاوه بر این بر اساس اعلام بنکداران و عمده‌فروشان، محصولات سلولوزی، شوینده‌ها، رب و ... افزایش قیمت نداشت اما برخی از آفرهای قبلی که شرکت‌ها داشتند، حذف شد.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی نیز شب یلدا را در پیش داریم که نظارت لازم بر آن نیز انجام می‌شود، اضافه کرد: تخلفات در این حوزه به صورت مستمر رصد می‌شود از همین رو از شهروندان نیز می‌خواهیم تخلفات را به اداره بازرسی اصناف و یا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گزارش کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه از نظارت‌های مستمر بر بازار خبر داد و گفت: در مجموع قیمت ۶۰ قلم کالا سه روز قبل اصلاح قیمت بنزین و پس از اصلاح قیمت بنزین احصا شد که طبق مقایسه با سال قبل متوجه شدیم که قیمت آنها افزایش یافته است.

اسماعیل مسلمی با اشاره به اینکه پس از افزایش قیمت بنزین به طور سراسری در کشور قیمت برخی از کالاهای اساسی در هفتم آبان و ۱۴ آذر مقایسه شد، اضافه کرد: بر همین اساس قیمت برنج پاکستانی ۴ درصد و برنج هندی ۶ درصد افزایش یافت که علت آن ممنوعیت ورود این کالا به بازار است.

وی تصریح کرد: همچنین طبق بررسی قیمت حبوبات ۴ درصد کاهش، سیب‌زمینی ۸ درصد افزایش و گوشت‌گوسفندی ۵ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول