اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ارائه تسهیلات بهسازی به یک هزار و 200 خانوار

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: امسال بیش از یک هزار و 200 خانوار روستایی از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی بهره‌مند شدند.

ارائه تسهیلات بهسازی به یک هزار و 200 خانوار

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی به یک هزار و 200 واحد مسکونی روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر در سال‌جاری با کارمزد 5 درصد تا سقف 40  میلیون تومان اعطا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: با توجه به ضرورت سرعت بخشیدن به احداث مسکن مقاوم در روستاها، 55 درصد سهمیه ابلاغی تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی در استان در سال‌جاری  برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی محقق شده است.

وی با بیان اینکه جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد و با ارائه خدمات فنی، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد. 

صنعتی‌منفرد احداث مسکن مقاوم و با دوام روستایی، تلاش در حفظ هویت معماری بومی مسکن روستایی، تامین مسکن متناسب با نیاز روستاییان، حفظ هویت و سیمای عمومی روستاها، تلاش در بهینه‌سازی مصرف انرژی در مسکن روستایی و ترویج فرهنگ بیمه به روستاییان را امری مهم و ضروری دانست. 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه، این نهاد در  جذب تسهیلات طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی روستایی کشور در سال 97 رتبه برتر را کسب کرد، گفت: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

انتهای پیام/73005/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول