اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

ثبات قیمت‌ها در بازار قزوین+جدول قیمت‌ها

طبق روال هفته‌های گذشته، این هفته نیز خبرگزاری فارس به‌سراغ بازار قزوین رفته تا به بررسی قیمت برخی کالاهای اساسی بپردازد. باگشتی در بازار قزوین متوجه می‌شویم که قیمت‌ها نسبت به قبل از گران شدن بنزین تغییر چشمگیری نکرده است و قیمت‌ها نیز در محدوده‌ای خاص به ثبات رسیده.

ثبات قیمت‌ها در بازار قزوین+جدول قیمت‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پس از بحث گران شدن یک‌بارهٔ بنزین، تغییر خاصی نکرده است. این قیمت‌ها را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

 

بازار گوشت قرمز و مرغ

در طی هفتهٔ جاری در بازار قزوین مرغ کشتار روز با قیمت هر کیلو 12 هزار و 600 تومان به‌فروش رسید. هم‌چنین هرکیلو گوشت گوسفندی نیز با قیمت 105 الی 110 هزار تومان و هرکیلو گوشت گوساله با قیمت 80 هزار تومان به مشتریان عرضه شد که این قیمت‌ها نسبت به هفتۀ گذشته تغییری نداشته‌اند. البته برخی از فروشنده‌ها معتقد بودند ممکن است در دراز مدت اثرات بنزینی در شبکه توزیع گوشت و مرغ باعث بالا رفتن نرخ شود.

 

بازار داغ انواع میوه‌های فصل سرد

انواع و اقسام میوه‌ها در بازار قزوین با توجه به کیفیت آن‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. اما معمولاً ارزان‌ترین میوه‌های این فصل پرتقال و نارنگی هستند. البته در بازار میوه‌هایی که مناسب پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوآنزا هستند و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند از فروش و رونق بیشتری در بازار برخوردار هستند. نرخ میوه‌ها در بازار قزوین براساس انواع کیفیت به شرح زیر است:

 

گوجه‌فرنگی گران شد؛ قیمت رب گوجه ثابت ماند

از جمله صیفی‌جات کاربردی در فصل سرد، سیب‌زمینی و پیاز هستند که بسیاری از خانواده‌های قزوینی این کالاها را با گونی خریداری کرده و در انباری‌ها نگه‌داری می‌کنند تا به‌عنوان آذوقهٔ فصل سرد از آن‌ها استفاده کنند. از دیگر صیفی‌جات این فصل خیار و گوجه‌فرنگی هستند که البته به‌دلیل طبع سرد آن‌ها، کاربردشان در این فصل کمتر از فصل گرما است. ناگفته نماند که قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای گذشته در بازار قزوین تا حدود 20 هزار تومان نیز پیش رفت که اکنون قیمت آن تا حدودی کاهش یافته است. نکتهٔ مثبت این مسئله این است که با بالا رفتن قیمت گوجه‌فرنگی در روزهای اخیر در بازار قزوین، خوش‌بختانه هنوز قیمت رب گوجه تغییری نکرده است.
از دیگر صیفی‌جات کاربردی در فصل سرما می‌توان به بادمجان، هویج، گل‌کلم، برگ‌کلم، لوبیاسبز، شلغم، چغندر، کدو، ترب، به، لیموترش، فلفل‌دلمه و سیر اشاره کرد.

 

انواع برنج در کنار قند و شکر

قیمت برنج نیز در روزهای اخیر در بازار قزوین ثابت مانده و تغییری نکرده است. از برنج‌های معروف و مرغوب موجود در بازار قزوین می‌توان به علی‌کاظمی و هاشمی اشاره کرد. البته پیشنهاد می‌شود جهت به‌صرفه شدن سبد اقتصادی خانوار، از مخلوط برنج نیم‌دانه و درشت برای سفرهٔ خانواده استفاده شود.

 

خشکبار مخصوص شب‌های بلند و سرد

یکی از رسوم رایج خانواده‌های ایرانی و خانواده‌های قزوینی استفاده از انواع خشکبار در شب‌های بلند و سرد پاییز و زمستان است که به شب‌چره معروف است. شب‌چره می‌تواند انواع تخمه، انواع آجیل و نخودچی، کشمش و دیگر تنقلات باشد. قیمت برخی از انواع شب‌چرهٔ مخصوص فصل سرد در بازار قزوین به شرح زیر است:

 

حبوبات در ثبات نسبی قیمت

قیمت حبوبات نیز در هفته‌های اخیر در بازار قزوین تغییری نکرده است. هر کیلو لپه و لوبیاچیتی 14 الی 15 هزار تومان، عدس 9 الی 9 هزار و 500 تومان، نخود آبگوشتی 9 هزار تومان، لوبیاقرمز 12هزار و 500 الی 13 هزار تومان و ماش 16 هزار تومان است.

 

فصل سرد و بساط دست‌فروش‌ها با باقالی و لبوی داغ

شیرین‌ترین صحنه‌ای که در این فصل از سال در بازار قزوین مشاهده می‌شود، بساط چرخی‌ها با فروش باقالی و لبوی داغ است که هر بیننده‌ای را به هوس می‌اندازد که در هوای سرد از این کالاها استفاده کرده و لذت ببرد. باقالی و لبوی داغ در ظروغ یک‌بار مصرف کوچک با قیمت 5 هزار تومان عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، خوش‌بختانه بازار قزوین در حال حاضر ثبات نسبی قیمت‌ها را تجربه می‌کند و انتظار می‌رود در هفته‌ها و ماه‌های آتی نیز با تقویت نظارت بر بازار کالاهای اساسی ثبات قیمت‌ها ادامه داشته باشد تا مردم و به خصوص قشر ضعیف و آسیب‌پذیر جامعه برای تهیهٔ کالاهای اساسی و روزمرهٔ خود دچار سختی و مشقت نشوند.

گزارش از معصومه امینی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول