اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

اجرای طرح گردشگری در 300 روستای کشور

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه تا کنون طرح گردشگری در ۱۰۲ روستای کشور اجرا شده است، گفت: در سال جدید تعداد ۳۰۰ روستا در کشور طرح گردشگری و بهسازی اجرا می‌شود که این طرح به نسبت به سه سال گذشته 2برابرشده است.

اجرای طرح گردشگری در 300 روستای کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، پیش از ظهر امروز با حضور معاونت روستایی ومسکن کشور و معاون بازسازی بنیاد مسکن، نماینده گچساران  و دیگر مسوولان پروژه طرح گردشگری روستای دیل گچساران افتتاح شد.

 در این آیین محمد رضا شاملو  با بیان اینکه هم‌اکنون فاز اول طرح گردشگری روستای دیل در شهرسان گچساران افتتاح شد، اظهار کرد: در برنامه سوم کشور برای ۱۵۰روستا  طرح بهسازی و گردشگری تهیه شده  که تا کنون این طرح در ۱۰۲روستای کشور به بهربرداری رسیده است.

 وی با بیان اینکه اجرای یک سری پروژه عمرانی در  روستاها بدون بازده موجب شده که مهاجرت از روستاها به شهر صورت گیرد، گفت: برای روستاها بایستی پروژه‌هایی تدوین شود که زمینه سرمایه‌گذاری و تولید ثروت داشته باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه کارهای بزرگی در سطح روستاها صورت گرفته اما متاسفانه بازده کمتری داشته است، عنوان کرد: جاهایی کار شده و زیرساخت های صورت گرفته اما به مرور روستاها تخلیه شده است.

 شاملو با اشاره به اینکه خوشبختانه برخی از روستاها  مهاجر پذیر شده‌اند، ابراز کرد: روستایی که درآمد آن  در گذشته کم بوده  اکنون با راه اندازی واحد‌های بوم‌گردی رونق به روستاها بازگشته است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط طبیعی و ویژگی این استان و شهرستان گچساران یکی از راه‌های توسعه استان و شهرستان می‌توان به طرح بوم‌گردی اشاره کرد و امیدواریم برای ادامه این کار همکاری و تعامل بین شورا ، دهیاری، مسوولان و مردم باشد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن ابراز کرد: تخصیص اعتبارات در ردیف ملی برای توسعه طرح‌های گردشگری موجب رونق  در روستاها شده است.

 شاملو  اذعان کرد: در سال جدید تعداد ۳۰۰روستا  در کشور طرح گردشگری و بهسازی اجرا خواهد شد که نسبت به سه سال گذشته 2برابرشده است.

وی ابراز کرد: تا پایان سال جاری یک هزار و 980طرح از طرح‌های نیمه تمام هادی  به اتمام  و آماده بهره برداری می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه دوره طرح‎های هادی، 10 ساله است و پس از این مدت باید مورد بازنگری قرار بگیرد، افزود: در همین راستا تاکنون طرح هادی در بیش از هشت هزار و300 روستا مورد بازنگری قرار گرفته.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: تاکنون برای 19 هزار و 150 روستا کشور طرح هادی اجرا شده است.

این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر  برای 28هزار و ۵۰۰روستا در کشور طرح هادی تهیه شده است، عنوان کرد: قریب بر 3 هزار 850 روستای کشور طرح هادی بازنگری شده است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: تاکنون بیش از ۱۸۰میلیون مربع آسفالت روستایی  و بیش از ۱۱۲۰پروژه ساختمانی از جمله کتابخانه، خانه بهداشت و خانه عالم احداث شده است.

 شاملو خاطرنشان کرد: تا کنون3 میلیون  ۵۰۰واحد مسکونی روستایی احداث شده است.

 انتهای پیام/82031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول