اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گزارش عملکرد واقعی شهردار تبریز چگونه باید باشد؟!

سوالی که این روزها اذهان‌ را بیش از هر زمان دیگری به خود مشغول کرده این است که، گزارش عملکرد واقعی شهردار تبریز چگونه باید باشد؟!

گزارش عملکرد واقعی شهردار تبریز چگونه باید باشد؟!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شهردار تبریز به جهت ارائه گزارش خدمت نماینده ولی فقیه در استان رسیده است و به‌قول درگاه روابط عمومی شهرداری تبریز در جمع مدیران شهرداری و در حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، اجرای نهضت آسفالت، افزایش سرانه فضای سبز، تکمیل خط یک مترو، آغاز احداث سه پروژه مهم عمرانی، مبارزه با فساد و شفاف‌سازی، پرداخت بدهی‌های معوقه و ساماندهی پرسنل را به‌عنوان مهم‌ترین اقدامات دو سال اخیر شهرداری تبریز برشمرده است.

در حالی شهردار، روزمرگی و وظایف ذاتی سازمان خود را از مهم‌ترین دستاوردهای خود بیان نموده است که در برخی موارد عملکرد وی چیز دیگری را نسبت به آنچه گزارش کرده است، نشان می‌دهد!

شهردار تبریز از کلی‌گویی و استفاده از واژه‌هایی همچون اعتماد، خدمت و غیره طوری استفاده کرده است که گویا این مفاهیم قابل سنجش نیست و شهروندان تبریزی نمی‌توانند در مورد آن فهم مشخصی داشته باشند.

شهردار محترم، برگشت اعتماد مردمی به مجموعه شهرداری، مبارزه با فساد، خدمت صادقانه و همراهی و همدلی با اعضای شورای شهر را از جمله انتظارات خود از مجموعه مدیریت شهری برشمرده که در حد توان این موارد یاد شده را محقق ساخته است. گویا وی در حد توانایی‌هایی خود در این گزارش چیزی عنوان ننموده است!

شهین‌باهر گفته است: در سال ۹۶ شهرداری تبریز با  بدهی‌های معوقه به بانک‌ها مواجه بود که خوشبختانه در دو سال اخیر بدهی‌های شهرداری را تقریبا به صفر رساندیم.

هر چند خواندن این مطلب کمک شایانی به این ادعا خواهد کرد اما از شهردار تبریز سوال می‌شود که ماجرای وام‌های گرفته شده قدیمی در یکی از مناطق، سازمان‌ها و ادعای عدم پرداخت آنها چیست به‌طوریکه مقدار عددی ارقام به خاطر عدم پرداخت از چندین برابر اصل وام گذشته است؟!( http://fna.ir/ddrjae) در ضمن ماجرای وام 600 میلیاردی از دولت برای مترو تبریز از برای چه بوده است؟

او در این گزارش با بیان اینکه آشفتگی به‌خاطر تورم بیش از اندازه نیرو در بدنه شهرداری تبریز ملموس بود، اظهار کرد: در این مدت ما نه تنها نیروی جدید به شهرداری تبریز اضافه نکردیم بلکه یک‌هزار نفر از پرسنل را که شرایط بازنشستگی داشتند، بازنشست کردیم.

فارس قبلا از اقدامات ایرج شهین‌باهر پیرامون اضافه کردن نیروی جدید به مجموعه شهرداری تبریز گزارش داده است و این نوع گزارش دادن به دور از صداقت کافی می‌داند.

(https://www.farsnews.com/news/13970430000689 ) (https://www.farsnews.com/azarbaijan-sharghi/news/13980808000015 )

وی به شعار ویترینی نباشیم در ارائه گزارشات خود هم تاکید کرده و مدعی شده است: ما پروژه‌های ویترینی را کنار گذاشتیم و به موضوعاتی پرداختیم که واقعا مورد نیاز مردم است.در این رابطه بخوانید :

https://www.farsnews.com/news/13970413000230 

در ادامه این گزارش، توزیع بیش از ۳۵۰هزار تن آسفالت احداث چند پارک محله‌ای و برخی وظایف سازمانی دیگر از گزارش عملکرد شهردار تبریز محسوب می‌شود، بدون آنکه به وضعیت نگهداری پارک‌ها و نیز مقدار توسعه پایدار شهر تأکید قابل توجی شود.

تبریز روزگاری با احداث لاله پارک زبانزد کلان‌شهرهای کشور در امر سرمایه‌گذاری بود که اقدامات عمرانی شکل ظاهری و توسعه شهری را دگرگون کرده بود و صد حیف که در روزمرگی مدیریتی آن، دیگر از آن اقدامات بزرگ خبری نیست و هنوز چندین طرح عمرانی که از همین دو سال قبل هنوز هم نیمه تمام است!

https://www.farsnews.com/azarbaijan-sharghi/news/13980819000633 

شورای پنجم  شهر تبریز در این ارائه عملکرد ضعیف شهردار تبریز بی‌شک دخیل است و این‌گونه گزارشات را شاید برمبنای ضعف خود نسبت به چهار دوره قبلی منطقی هم بداند و سکوت اختیار کرده و دم برنیاورد!

ttps://www.farsnews.com/news/13980216000700 

شهردار تبریز می‌گوید: تمام قراردادهای شهرداری تبریز، مناقصه‌ها، جزئیات بودجه و طرح تفضیلی برای ایجاد شفافیت در سایت‌های شهرداری تبریز منتشر می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و در ادامه هم گفته است: مبارزه با رانت و فساد در مجموعه شهرداری تبریز رویکرد اصلی ماست و در این مدت هرچند در این مسیر سنگ‌اندازی‌هایی وجود داشت اما به لطف خداوند متعال و حمایت‌های امام جمعه تبریز توانستیم این مسیر را پشت سر بگذاریم.

چه بهتر است در همان سایت اطلاعات دقیقی از آنچه که به اعتقاد وی شفافیت است، پیرامون مبارزه با رانت و فساد منتشر نماید نه اینکه با کلی‌گویی چیزی در فضا ترسیم شود.

https://www.farsnews.com/azarbaijan-sharghi/news/13980508000012 

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول