اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

حمایت گسترده مالی از محصولات دانش‌بنیان به شرط اخذ تائیدیه‌های لازم

وزیر علوم گفت: شرکت‌های دانش‌بنیانی که در چارچوب دانشگاه رشد کنند حمایت‌های بیشتری دارند و از حمایت‌های مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار می‌شوند.

حمایت گسترده مالی از محصولات دانش‌بنیان به شرط اخذ تائیدیه‌های لازم

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری  در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه پژوهش فناوری و فن بازار کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه محصولات خود رویه مشخص و حمایت‌های مالی دارند.

به گفته وی دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری از محصولاتی که توسط شرکت‌های جدید ساخته می‌شوند حمایت می‌کنند و بسیاری از این محصولات در دانشگاه‌ها از طریق اعضای هیأت علمی و دانشجویان ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: حمایت‌های اصلی این است که شرکت‌هایی که در چارچوب دانشگاه رشد می‌کنند فرصت‌های بیشتری دارند و البته حمایت‌های اصلی پس از رسیدن به مرحله‌ای از بلوغ شرکت‌ها و محصول رخ می‌دهد.

وی توضیح داد:‌این شرکت‌ها وقتی محصولی ارائه کردند که به سطحی از تائیدیه‌های رشد رسید حمایت‌های گسترده‌تر و جدی‌تری از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به آنها ارائه می‌شود.

غلامی گفت: این حمایت‌ها شامل شرکت‌های که در دانشگاه‌ها و مراکز رشد دانشگاه‌ها مستقر هستند هم می‌شود که خوشبختانه نمونه‌های متعددی از تعامل و همکاری در این نمایشگاه و نمایشگاه‌های استانی را می‌بینیم.

وی درباره دلایل لغو مجوز برخی از صندوق‌های پژوهش و فناوری، گفت: ماموریت صندوق نوآوری و شکوفایی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است که خوشبختانه بر اساس ضوابط و قوانین تعداد در تلاش هستیم تا تعداد این صندوق‌ها را در کشور افزایش دهیم.

غلامی ادامه داد: در صورت توسعه فعالیت‌های صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توان از فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان نوپا که نیاز به سرمایه‌گذاری خطرپذیر دارند، حمایت بیشتری داشت. وزیر علوم درباره دلیل لغو مجوزهای برخی از صندوق‌های پژوهش و فناوری، گفت: صندوق‌هایی که خارج از ضوابط فعالیت داشتند، تذکر دریافت کردند و برخی از آنها که فعال نبودند لغو مجوز شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول