اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

22 هزار و 533 ولادت در گلستان ثبت شد/ زنگ خطر کاهش جمعیت در گلستان

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان از ثبت 22 هزار و 533 واقعه ولادت در هشت ماهه نخست سال جاری در سطح استان خبر داد.

22 هزار و 533 ولادت در گلستان ثبت شد/ زنگ خطر کاهش جمعیت در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوبکر دولو صبح امروز در جمع مدیران ادارات شهرستان گرگان اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری ۲۲ هزار و ۵۳۳ واقعه تولد در سطح استان گلستان ثبت شد و این در حالی است که در سال گذشته تعداد ۲۵ هزار و ۵۵۰ واقعه ولادت در سطح استان گلستان به ثبت رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱.۸ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ثبت ولادت در تمامی شهرستان‌های گلستان روند نزولی داشته است، تصریح کرد: کاهش واقعه ولادت در سطح استان گلستان زنگ خطری بزرگی برای کاهش جمعیت و افزایش سالخوردگی در استان است.

*ثبت کمترین واقعه ولادت در گمیشان/ زنگ خطر کاهش جمعیت در گلستان به صدا درآمد

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان با اشاره به اینکه ثبت واقعه ولادت در شهر گمیشان ۱۸.۵ درصد است، ابراز کرد: شهر گمیشان با ثبت ۱۸.۵ درصد ولادت به عنوان کمترین آمار ولادت در سطح استان گزارش شده است.

دولو با اشاره به اینکه زنگ خطر کاهش روند جمعیت در گلستان به صدا درآمده است، خاطرنشان کرد: شهرستان‌های آققلا و رامیان به ترتیب با ۷.۲ درصد و ۷.۹ درصد کمترین ولادت را در سال جاری به خود اختصاص دادند.

وی درخصوص میزان وفات در استان گلستان گفت: در هشت ماهه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و ۹۶۱ فوتی در سطح استان گلستان گزارش شد که این روند نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵ هزار و ۹۲۴ فوتی داشتیم ۰.۶ درصد افزایش داشته است.

*مراوه‌تپه بیشترین آمار فوتی را در گلستان به خود اختصاص داد

مدیرکل ثبت‌احوال استان گلستان با بیان اینکه شهرستان مراوه‌تپه با ۱۸.۲ درصد، بیشترین فوتی را در سطح استان به خود اختصاص داده است، افزود: تعداد فوتی در هفت شهرستان افزایش و در هفت شهرستان استان گلستان نیز کاهش داشته است.

دولو اظهار کرد: در هشت ماهه نخست سال جاری کمترین آمار فوت‌شدگان در شهرستان کردکوی گزارش شده است که ۱۵.۳ درصد است.

انتهای پیام/83019

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول