اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

یک ماهواره تجاری راه اندازی شد

یک ماهواره تجاری جدید با موفقیت از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانشی شمال چین راه اندازی شد.

یک ماهواره تجاری  راه اندازی شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، یک ماهواره تجاری جدید با موفقیت از مرکز پرتاب ماهواره Taiyuan در استان شانشی شمال چین راه اندازی شد.

ماهواره «BDSAGR-1» وارد مدار برنامه ریزی شده خود شده و پیش بینی می‌شود اطلاعات دقیق از راه دور را در مورد محصولات موجود در حوضه‌های رودخانه در شمال چین ارائه دهد و به نوسازی و دیجیتالی کردن صنعت کشاورزی چین کمک کند.

این ماهواره متعلق به مرحله اول پروژه صورت فلکی از راه دور سنجش از راه دور کشاورزی Guozhihen است که به طور مشترک توسط GasTianta و GZH-HNJ BDS AGR Co.، Ltd. مهندسی شده است.

Zeng Weigang، مدیرکل GasTianta گفت: این ماهواره برای کار در مدار  همزمان با مدت زمان 96 دقیقه طراحی شده است.

زنگ افزود که این پروژه در نهایت یک صورت فلکی ماهواره ای سنجش از دور متشکل از 40 ماهواره تشکیل دهنده کل کشور را تشکیل می‌دهد.

 مدیرکل GasTianta گفت: چین به عنوان یک کشور که کشاورزی سنتی دارد، هنوز فضای زیادی برای بهبود کاربرد ماهواره‌های سنجش از دور در زمینه کشاورزی وجود دارد.

وی افزود: ما به تعمیق تحقیق و توسعه و بازاریابی فناوری هوافضا تجاری ادامه خواهیم داد و کاربرد فناوری ماهواره‌ای سنجش از دور در مناطقی مانند بررسی منابع کشاورزی، نظارت بر محصولات زراعی، نظارت بر حوادث و ردیابی ایمنی مواد غذایی را کشف خواهیم کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول