اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در همدان/ برپایی جشن شادی

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان از ضرورت برپایی جشن شادی برای ایجاد نشاط اجتماعی در شهر خبر داد.

ضرورت ایجاد نشاط اجتماعی در همدان/ برپایی جشن شادی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان رضوان سلماسی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توجه به برپایی مراسم جشن به ویژه در برنامه‌هایی چون شب یلدا به منظور حفظ این سنت دیرینه با ایجاد فضای پرنشاط و عملیاتی شدن رسالت فرهنگی و هنری در مدیریت شهری همدان، ضرورت است.

وی گفت: انتظار می‌رود این برنامه‌ها همراه با اجرای قوی و برنامه‌ریزی شده، موجب رضایت شهروندان شود؛ از این رو برنامه‌ریزی شهرداری با محوریت ایجاد نشاط و شادی در بین مردم به بهانه شب یلدا، رضایت‌بخش بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان افزود: پیام جشن‌های ایران به تاریخ بر این است که ایرانیان، ژرف‌اندیش، دقیق نگر و طبیعت‌گرا هستند؛ از این رو جشن‌ها و آیین‌های خود را مطابق با طبیعت و گردش مدار هستی منطبق می‌کنند.

وی از برگزاری جشن‌های بزرگ شب یلدا، یوم‌الله ۲۲ بهمن و نوروز با هدف ایجاد نشاط اجتماعی بین شهروندان خبر داد و بیان کرد: انتظار می‌رود کیفیت اجرای برنامه‌ها نسبت به مناسبت مورد نظر و نسبت به گذشته برای کسب رضایت بیشتر شهروندان همدانی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سلماسی اظهار کرد: یلدا یکی از جشن‌های بزرگ و کهن ایرانی است که ایرانیان از قدیم، طولانی‌ترین شب سال را با دور هم‌نشینی و گفت‌وگو درباره دوستی‌ها و مهربانی‌ها، می‌گذرانند و این شب را به عنوان نماد طولانی‌ترین شب سال و آغاز فصل زمستان، گرامی می‌داشتند.

وی تأکید کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در سطح شهر با اجرای برنامه های فرهنگی شاد و مفرح از نیازهای ضروری شهر است.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان افزود: خوشبختانه سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری با برگزاری جشن‌های محله‌ای و جشن بزرگ شهری «شب یلدا» همراه با برگزاری برنامه‌های متنوعی در میدان اصلی شهر، اوقات خوشی را برای مردم فراهم کرد و مایه بروز نشاط اجتماعی شهروندان، شادی کودکان و لحظاتی ناب شد.

وی افزود: برگزاری باشکوه برنامه جشن محله‌ای سازمان فرهنگی شهرداری به صورت ویژه با همکاری شورای اجتماعی محله کوی محمدیه، قابل توجه بود.

سلماسی با اشاره به اقدام معاونت خدمات شهری شهرداری در برگزاری جشن مردمی یلدا در پیاده‌راه بوعلی گفت: معاونت خدمات شهری و مدیریت پیاده‌راه‌ها در راستای احیای سنت‌ها و آیین‌های شب یلدا اهتمام ویژه‌ای داشته‌اند که این اقدامات، شایسته قدردانی است.

وی با تأکید بر اینکه مناطق چهارگانه شهرداری باید نسبت به اجرای دورهمی و جشن‎های محله‌ای با محوریت ایجاد نشاط و شادی در بین مردم همت گمارند، اظهار کرد: مناطق ۲ و ۴ شهرداری هر یک با حضور در خانه سالمندان یاس سفید و گرمخانه نسبت به اجرای آیین شب یلدا اقدام کردند و از سوی دیگر شهرداری منطقه ۳ نیز با برگزاری جشن محله‌ای یلدا در شهرک مدنی پیشتاز بود.

انتهای پیام/ 3140/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول