اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

اشتغال 21 هزار زندانی در موسسات وابسته به زندان

معاون اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی از فعالیت 21 هزار زندانی در موسسات وابسته به زندان خبر داد و گفت: همچنین در حوزه آموزش و توانمندسازی نیز برای 56 هزار زندانی خدمات ارائه شده است.

اشتغال 21 هزار زندانی در موسسات وابسته به زندان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ابوالفضل حجتی‌پور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل زندان‌های استان زنجان اظهار کرد: جرم زاییده زندگی اجتماعی بشر است که با انجام جرم نظم یک زندگی اجتماعی مورد هدف قرار می‌گیرد.

معاون اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با اشاره به راهکارهای مقابله با وقوع جرم بیان کرد: تقویت بنیه اقتصادی و تقویت بنیه فرهنگی و اجتماعی راهکارهای قبل از وقوع جرم هستند.

وی با تأکید بر برخورد درست با جرم در حین و پس از وقوع جرم بیان کرد: برخی از راهکارها را باید پس از وقوع جرم اعمال کرد، یعنی اگر جرمی شناسایی و با آن برخورد شد، باید نحوه اجرای این کیفر نیز مورد توجه قرار گیرد.

حجتی‌پور با تأکید بر اینکه طبق عدالت کیفری مجازات باید با جرم متناسب بوده و فقط متخلف مورد مجازات قرار گیرد، اضافه کرد: در گذر زمان بحث عدالت کیفری به عدالت ترمیمی ارتقا پیدا کرد که براساس آن اعلام شد که تنها جانی و مجنی علیه در شکل گیری مجازات نقش ندارند، بلکه عوامل متعددی در بروز جرم و جنایت دخیل هستند که باید هرکس به اندازه نقش خود خسارت دهد.

معاون اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی به بحث تبدیل عدالت ترمیمی به شیوه‌های اصلاحی و تربیتی در طول زمان اشاره کرد و گفت: ارتقای سیاست‌ها به این معنا نیست که اگر عدالت ترمیمی را داشتیم، عدالت کیفری را نداشته باشیم.

وی در ادامه به بحث اجرای جرم در قوانین جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: این قوانین جزو مترقی‌ترین‎ها در دنیاست، چرا که برگرفته از تعالیم و احکام دینی و اسلامی است.

حجتی‌پور در ادامه به برخی از اقدامات صورت گرفته در زندان‌ها در بحث آموزش و اصلاح و تربیت اشاره کرد و گفت: سال قبل 56 هزار زندانی مورد آموزش و توانمندسازی قرار گرفتند و بیش از 21 هزار نفر از زندانیان در موسسات وابسته به زندان مشغول بودند.

معاون اصلاح و تربیت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی با اشاره به اینکه در حوزه مباحث دینی و قرآنی نیز اقدامات قابل توجهی در زندان‌ها صورت گرفته است، تصریح کرد: هم اکنون 21 هزار نفر در رشته حفظ قرآن در زندان‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 220 انجمن حمایت از زندانیان در سراسر کشور مشغول به ارائه خدمات به زندانیان و خانواده‌هایشان هستند، افزود: در این راستا سال گذشته 87 میلیارد تومان به خانواده زندانیان کمک شده است.

گفتنی است، در این مراسم از خدمات علاءالدین کریمی، مدیرکل زندان‌های استان زنجان تقدیر و محمد جوادی معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان آذربایجان شرقی به عنوان مدیرکل جدید معارفه شد.

انتهای پیام/73005/ق/40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول