اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ارتش سودان راه‌های منتهی به مقر ارتش را بست

ارتش سودان یک روز پس از تظاهرات مردمی در خارطوم، تمامی راه‌های منتهی به مقر فرماندهی کل ارتش در این شهر را بست.

ارتش سودان راه‌های منتهی به مقر ارتش را بست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی ارتش سودان امروز پنج‌شنبه اعلام کرد که ارتش در اقدامی احتیاطی، تمامی راه‌های منتهی به مقر فرماندهی ارتش در خارطوم را بسته است.

«عامر محمد الحسن» با اعلام این خبر افزود که این اقدام به دلیل آن صورت گرفته که برخی‌ها در تلاش هستند تا در خیابان الطابیه تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کنند و این کار با دیدگاه‌ نیروهای مسلح و نزدیکی مقر فرماندهی ارتش به محل تجمع‌های سیاسی سازگار نیست و احتمال به وجود آمدن هرج و مرج در منطقه وجود دارد.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، شهروندان سودانی صبح امروز با مشاهده اقدام ارتش در مسدود کردن راه‌های منتهی به مقر فرماندهی ارتش بدون اعلام قبلی آن، غافلگیر شدند.

از سوی دیگر برخی شبکه‌های اجتماعی از خنثی کردن طرح کودتا در سودان خبر دادند بدون آنکه به منابع رسمی استناد کنند.

روز چهارشنبه (دیروز)، صدها سودانی با در دست داشتن پرچم‌های سودان و تصاویر کشته‌شدگان تظاهرات‌های اعتراض آمیز در کشور، مقابل کاخ ریاست‌جمهوری در خارطوم تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار قصاص عاملان کشتار معترضان در جریان اعتراضات در کشور، تحقق عدالت و تمامی اهداف انقلاب شدند.

پنج‌شنبه گذشته نخستین سالروز آغاز اعتراضات مردمی در اعتراض به اوضاع نابسامان اقتصادی بود که در نهایت به عزل «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق این کشور پس از گذشت ۳۰ سال حکومت (۱۹۸۹-۲۰۱۹) شد.

بنابر گزارش کمیته مرکزی و غیر دولتی پزشکان سودان در این اعتراضات که از دسامبر سال گذشته آغاز شده بود، ۲۴۶ نفر کشته و یک‌هزار و ۳۵۳ نفر نیز زخمی شده‌اند.

عبدالله حمدوک نخست‌وزیر سودان نیز روز چهارشنبه(دیروز) در جمع تظاهرات‌کنندگان حاضر شد و تأکید کرد: «خون شهدا هرگز هدر نخواهد رفت، عدالت برای کشته‌شدگان اعتراضات محقق خواهد شد، کمیته‌های حقوقی تشکیل شده و ما قوانین را به خاطر اجرای عدالت اصلاح کردیم.»

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول