اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

طالعی: دانشجویان کارآفرین اقتصاد جامعه را رونق می‌دهند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: اگر اکوسیستم کارآفرینی در همه مراکز علمی فعال شود، ما در مدت زمان کوتاهی شاهد وجودنیروی انسانی خلاق و نوآور خواهیم بود که می‌توانند در قالب دانشجویان کارآفرین، اقتصاد جامعه را رونق بدهند.

طالعی: دانشجویان کارآفرین اقتصاد  جامعه را رونق می‌دهند

محمد طالعی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به نقش محوری اکوسیستم کارآفرینی در دانشگاه‌ها، گفت: در حال حاضر دانشگاه‌های داخل کشور از داشتن نیروهای مهارتی و کارآفرین محروم هستند چرا که بیشتر فعالیت‌های دانشگاه و مراکز علمی مبتنی بر حوزه صرفاً آموزش است که در این رابطه باید بگویم امروز جامعه ما به نیروهای عملیاتی نیازمند است و تنها آموزش نمی‌تواند چرخ دنده‌های اقتصاد کشور را بچرخاند.

* اعضاء هیأت علمی دانشگاه ها  اصول کارآفرینی را نمی‌دانند

وی افزود:‌ یکی دیگر از خلاء‌هایی که در دانشگاه‌ها وجود دارد وجود اعضاء هیأت علمی است که این افراد کارآفرین نیستند و اصول کارآفرینی را نمی‌دانند که همین امر باعث می‌شود نتوانند مقوله کارآفرینی و مهارت‌افزایی را به دانشجویان انتقال دهند، در واقع زمانی که دانشجو با مفاهیم کارآفرینی آشنا نشود به عنوان یک نیروی کارآمد نمی‌تواند در سطح جامعه وارد شود و معضلات اجتماعی و اقتصادی را برطرف کند.

*  باید نظام آموزش و پرورش اصلاح شود

طالعی تصریح کرد:‌ اگر ساختار آموزش و پرورش اصلاح نشود من معتقد هستم تا 30 سال دیگر هم نمی‌توانیم تغییر و تحول چندان چشمگیری را در حوزه اقتصاد و پیشرفت علم و فناوری داشته باشیم چرا که امروز تغییر و بازنگری زیرساخت‌ها و سیاست‌گذاری‌های علم و فناوری برای گسترش کارآفرینی از نیازهای مهم جامعه است که در این رابطه باید نظام آموزش و پرورش اصلاح شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول