اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آخرین وضعیت بازار میوه در نخستین روزهای سال میلادی+جدول

بازار میوه و تره‌بار در روزهای سرد زمستان و در ابتدای سال نو میلادی تقریباً با ثبات بوده و قیمت‌ها نسبت هفته‌های قبل یا مانند پرتقال و آناناس ثابت مانده یا مانند انار و نارنگی شاهد افزایش جزئی بوده است.

آخرین وضعیت بازار میوه در نخستین روزهای سال میلادی+جدول

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازار میوه و تره‌بار در روزهای سرد زمستان و در ابتدای سال نو میلادی تقریباً با ثبات بوده و قیمت‌ها نسبت هفته‌های قبل یا مانند پرتقال و آناناس ثابت مانده یا مانند انار و نارنگی شاهد افزایش جزئی بوده است.

طبق اعلام اتحادیه صنف عمده‌فروشان میادین میوه و تره‌بار اصفهان، پرتقال که این روزها بیشترین مصرف در خانواده دارد در 6 نوع متفاوت قیمت‌گذاری شده به این ترتیب که تامسون جنوب به صورت درهم بین 3 تا 5.5 هزار، تامسون جنوب به صورت سورت شده 3.5 تا 7 هزار، تو سرخ بین 2.5 تا 6 هزار، آبگیری 2.5 تا 3.5 هزار، تامسون شمال 2 تا 4 هزار و پرتقال بیروتی هم 2.5 تا 5 هزار تومان به فروش می‌رسد.

نارنگی و انار نیز که آهسته‌آهسته از بازار رخت می‌بندند نسبت به آذر ماه شاهد افزایش قیمت بوده‌اند به طوری که انواع نارنگی که در قیمت‌های 2 تا 5 هزار تومان عرضه می‌شد امروز در بازار به 2.5 تا 5.5 هزار تومان رسیده است.

آناناس که به صورت کارتنی فروخته می‌شود با توجه به وارداتی بودن آن از ابتدای سال و همزمان با ثبات نسبی دلار قیمت ثابتی داشته است و هر کارتن آن بین 130 تا 260 هزار تومان بسته به کیفیت آناناس عرضه می‌شود.

به جز موز ایرانی که ماه گذشته 7.5 هزار تومان عرضه می‌شد و امروز به 8.5 هزار تومان افزایش پیدا کرده سایر کیفیت‌های موز تغییر محسوسی به دنبال نداشته است.

در قسمت صیفی‌جات، گوجه که پس از افزایش شدید در آذر ماه به مرور شاهد کاهش قیمت بوده؛ گوجه چری که 27 آذر ماه امسال بین 18 تا 30 هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود امروز با کاهش شدید بین 10 تا 20 هزار تومان عرضه می‌شود.

سیب‌زمینی 1.5 تا 2.8 هزار، پیاز 3 تا 5 هزار تومان و بادمجان قلمه‌ای و دلمه‌ای بین 1.5 تا 2.5 هزار تومان در کیفیت‌های متفاوت در حال عرضه شدن است.

به گزارش فارس، قیمت‌های مذکور مربوط به «میدان مرکزی میوه و تره‌بار اصفهان» هستند، نرخ میوه و صیفی‌جات در بازارهای سطح شهر با در نظر گرفتن سود مغازه‌دار بیشتر است.

انتهای پیام/63064/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول