اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

تصاویر ماهواره‌ای از بحران آتش‌سوزی استرالیا

انفجارهای آتش استرالیا آنقدر بزرگ و گسترده است که ماهواره‌ها در فضا می‌توانند به راحتی از آنها در مدار عکس بگیرند.

تصاویر ماهواره‌ای از بحران آتش‌سوزی استرالیا

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از بیزنس‌اینسایدر، آتش سوزی در استرالیا که از چند هفته قبل آغاز شده از کنترل خارج شده و بیشترین آتش‌سوزی‌ها در ایالت ویکتوریا بوده و افزایش دما، بادهای قوی و گردباد وضعیت خطرناکی را در این ایالت ایجاد کرده است.

نخست‌وزیر ایالت نیوساوت ویلز در جنوب شرق استرالیا در پی احتمال شدت گرفتن آتش سوزی‌ها، وضعیت اضطراری یک هفته‌ای را در این ایالت به مورد اجرا می‌گذارد.

این آتش سوزی‌ها طی چند هفته اخیر بیش از ۱۴ میلیون هکتار زمین را به آتش کشیده، حدود نیم میلیارد حیوان جان خود را از دست داده و صدها هزار نفر را آواره کرده است.

انفجارهای آتش استرالیا آنقدر بزرگ و گسترده است که ماهواره‌ها در فضا می‌توانند به راحتی از آنها در مدار عکس بگیرند.

احتمالاً این آتش سوزی‌ها به طور طبیعی آغاز شده است، هرچند که کارشناسان معتقدند اختلال در آب و هوا ناشی از  عملکرد انسان باعث تشدید شرایط  گرم و خشک شده و درنهایت چنین آتش‌سوزی‌هایی رقم زده است؛ برآوردهای فعلی حاکی از آن است که بحران آتش سوزی شرقی استرالیا فعلاً ادام هدارد.

تصاویر زیر روز گذشته توسط ماهواره هیماواری -8 آژانس هواشناسی ژاپن گرفته شده است؛ ماهواره هیماواری – هشت نخستین ماهواره هواشناسی نسل جدید در جهان معرفی شده است.

این ماهواره به یک دوربین که از دقت بسیار بالایی برخوردار است و دستگاه تشعشع سنج (رادیومتر) تصویربردار چند طیفی پیشرفته مجهز است.

آژانس کاوش های فضایی ژاپن اعلام کرد: هیماواری – ۸ به بهبود دقت نظارت های هواشناسی و پیش بینی پدیده های جوی خاص مانند توفان ها یا رگبارهای ناگهانی موضعی که در ژاپن زیاد اتفاق می افتد، کمک می کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول