اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

مشارکت حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان در انتخابات با معرفی 8 نامزد

مسئولین حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان ضمن تصمیم بر عدم تحریم انتخابات پارلمانی 8 نامزد را برای شرکت در این انتخابات پیشنهاد دادند.

مشارکت حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان در انتخابات با معرفی 8 نامزد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان در انتخابات آتی پارلمانی این کشور دست‌کم 8 نامزد را پیشنهاد می‌کند.

«شاکرجان حکیم» معاون اول حزب مذکور در صحبت با رسانه‌ها در این راستا گفت: با اکثریت آراء اعضای انجمن تصمیم گرفته شد که حزب سوسیال دموکرات در انتخابات آتی پارلمانی شرکت و برنامه‌های خود را در زمینه سیاست داخلی و مشکلات دیگر پیشنهاد نمایند.

وی افزود: برنامه‌های انتخاباتی حزب مذکور به طور عمده به تشکیل جامعه مدنی، تحکیم نهادهای دموکراتیک و تامین عدالت اجتماعی تاکید می‌کنند.

کاندیدهای حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان عبارت از «رحمت اله زائراف»، «شاکرجان حکیم»، «محمد آدینه اف»، «دلبر صمد اوا»، «بختیار نصر اله اف» و 2 نفر دیگر از جمله 2 نماینده از استان «ختلان» می‌باشند.

حکیم در ادامه با اشاره به تضمین مالی انتخاباتی که برای هر نفر 5800 سامانی (یک دلار معادل 9.68 سامانی) مقرر شده، گفت: ممکن است برخی‌ها چنین قدرتی نداشته باشند و احتمال کم شدن کاندیدها وجود دارد.

وی افزود: اما در حال حاضر این احتمال نیز وجود دارد که چند نفر از حوزه‌های تک عضوی وارد رقابت‌های انتخاباتی شوند.

حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان در انتخابات‌ گذشته پارلمانی با چند نامزد خود شرکت کرد ولی آراء لازم را به دست نیاورد.

حزب مذکور در حالی برای شرکت در انتخابات اعلام آمادگی می‌کند که درخواست رئیس آن از رئیس جمهور و رئیس دادگاه قانون اساسی تاجیکستان برای لغو گرو پولی انتخابات و ایجاد شرایط برابر برای تمام اقشار جامعه در انتخابات آتی تا به حال بی پاسخ مانده است.

تضمین انتخابات برای هر نامزد انتخابات پارلمانی حدود 600 دلار است و نامزدها در صورت پیروزی این مبلغ را پس می‌گیرند و در صورت شکست از دست می‌دهند.

حزب سوسیال دموکرات تاجیکستان یکی از 7 حزب ثبت شده در تاجیکستان است که تقریبا 8.5 هزار عضو دارد.

به گفته مسئولان این حزب از این تعداد حدود 6 هزار نفر در مهاجرت کاری به سر می‌برند و تقریبا هزار و پانصد نفر مابقی در «دوشنبه» به عنوان اساتید دانشگاه‌ها و مدارس، حقوق شناس و اقتصاددان به کار مشغول هستند.

انتخابات پارلمانی در تاجیکستان روز اول مارس سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

کاندیدهای احزاب و نامزدهای مستقل برای 63 کرسی مجلس نمایندگان مجلس عالی این کشور رقابت می‌کنند.

نمایندگان پارلمان تاجیکستان برای 5 سال انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول