اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کاهش دما در استان زنجان

با توجه به پیش‌بینی هواشناسی استان زنجان، دمای هوا از امشب طی دو مرحله کاهش یافته و بعد از خارج شدن سامانه بارشی از اواخر روز شنبه، به زیر 11 درجه می‌رسد.

کاهش دما در استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بارش‌ها در زنجان و دیگر مناطق استان از عصر روز گذشته آغاز شده و هم‌اکنون هم پوشش ابر پدیده غالب استان است.

بر اساس گزارش‌های سازمان هواشناسی استان زنجان این سامانه بارشی عمده بارش خود را داده و حداکثر انتظار از این سامانه برای چند روز آینده بارش پراکنده خواهد بود.

با توجه به اینکه پیش‌بینی‌ها حاکی از خروج سامانه بارشی فعال از استان تا اواخر روز شنبه دارد، برآوردها از کاهش قابل توجه استان و بروز یخبندان در استان دارد.

بر این اساس استقرار دمای سرد در استان تا اواسط هفته آینده ادامه خواهد داشت و کاهش دمای پیش‌بینی شده طی دو مرحله اتفاق می‌افتد که مرحله نخست آن امشب رخ می‌دهد و مرحله دوم از اواخر شنبه و با خروج سامانه بارشی فعال در استان روی خواهد داد.

کاهش دمای پیش‌بینی شده برای استان بعد از خروج سامانه بارشی حدود 10 تا 11 درجه زیر صفر پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارش‌های ارائه شده توسط اداره کل هواشناسی استان زنجان، بالاترین میزان بارش از عصر روز گذشته با 9.1 میلی‌متر از صائین قلعه گزارش شده است.

میزان بارش ثبت شده در زنجان طی شب گذشته 3.6 میلی‌متر گزارش شده، ضمن اینکه در برخی از مناطق استان هم بارشی ثبت نشده است.

بالاترین سرعت وزش باد ثبت شده طی شب گذشته 40 کیلومتر بر ساعت بوده است.

پایین‌ترین دمای ثبت شده طی 24 ساعت گذشته در استان زنجان پنج درجه زیر صفر از ابهر بوده و بالاترین دمای این بازه زمانی با 13 درجه بالای صفر از آب‌بر گزارش شده است.

شایان ذکر است، سرعت وزش باد در شهر زنجان طی روز گذشته 40 کیلومتر بر ساعت بوده است و وزش باد طی روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/73004/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول