اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت

زنجیره تولید تا کاربردی شدن دانش پژوهشگاه رویان تکمیل شد

رئیس پژوهشگاه رویان گفت: با تکمیل زنجیره تولید تا کاربردی شدن دانش به دست آمده در پژوهشگاه رویان شاهد تجاری‌سازی دانش و عرضه محصول نهایی به بازار خواهیم بود.

زنجیره تولید تا کاربردی شدن دانش پژوهشگاه رویان تکمیل شد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، عبدالحسین شاهوردی رئیس پژوهشگاه رویان در مراسم افتتاح برج فناوری رویان و مرکز جامع سلول‌های بنیادی پزشکی بازساختی رویان اظهار داشت: ۳۰ دهه در پژوهشگاه رویان انباشت دانش داشتیم و اولین استفاده‌کنندگان از دانش به دست آمده در این پژوهشگاه هم خودمان بودیم.

وی گفت: امروز با افتتاح برج فناوری رویان و مرکز جامع سلول‌های بنیادی پزشکی باز‌ساختی رویان، حلقه وصل انتقال این دانش به بازار و بخش خصوصی ایجاد می‌شود.

رئیس پژوهشگاه رویان توضیح داد: هدف از راه‌اندازی این مرکز کاربردی کردن دانش تولیدشده در پژوهشگاه رویان است که توسط حلقه نهایی این زنجیره که همان بخش تجاری‌سازی است محقق می‌شود و به این ترتیب چرخه تولید تا کاربرد دانش تکمیل خواهد شد.

شاهوردی تصریح کرد: ۱۰ شرکت دانش‌بنیان شامل 3 شرکت حرفه‌ای و ۷ شرکت‌پروژه نوپا کار خود را در این برج دنبال خواهند کرد.

وی گفت:‌اغلب حاضران در این شرکت‌ها از محققان و اعضای هیات علمی کشور هستند که اگر قصد داریم این افراد را در کشور نگاه داریم و فعالیتی متناسب با تخصص آنها ایجاد کنیم، باید به آنها اجازه فعالیت در زمینه تجاری‌سازی دانش را بدهیم.

رئیس پژوهشگاه رویان تصریح کرد: در این ساختمان نیازهای اولیه این شرکت‌ها در اختیارشان قرار داده می‌شود و حتی به دلیل اینکه برخی از این فعالان با ادبیات بازار و تجاری‌سازی محصول آشنا نیستند، خدمات حرفه‌ای مشاوره با نگاه به بازار هم در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، اما تاکید می‌کنیم که حمایت در مرحله اول مناسب است و شرکت باید دارای ایده قوی برای استقلال و ادامه فعالیت داشته باشد و این اصل بنای مهم تجاری‌سازی دانش در این صنعت خواهد بود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول