اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فارس من| مسؤولان پای‌ِکار چهارخطه شهرکرد-شلمزار/ پروژه با قوت در حال اجراست

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجا که بخشی از محور شهرکرد-شلمزار ملی بوده و با توجه به اینکه اعتبارات مناسبی برای آن منظور شده است پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

فارس من| مسؤولان پای‌ِکار چهارخطه شهرکرد-شلمزار/ پروژه با قوت در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، در بهمن ماه سال 95 احداث جاده شهرکرد به شلمزار با اعتباری بالغ بر 13 میلیارد تومان آغاز شد.

این جاده به دلیل حجم بالای ترافیک همواره در زمره محورهای پرخطر چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود که متاسفانه آمار تصادفات منجر به جرح و فوت در این محور مواصلاتی نیز بسیار بالا است.

جاده شهرکرد-شلمزار در سه قطعه ساخته می‌شود، قطعه اول این پروژه از سه‌راهی خوزستان تا سه‌راهی شمس‌آباد، قطعه دوم از این سه‌راهی تا ورودی خراجی و قطعه دوم آن از خراجی تا شلمزار، سه‌راهی امیرآباد ساخته می‌شود.

مشکلی که در ساخت محور شهرکرد به شلمزار وجود دارد تملک اراضی این جاده است، گویا برخی از مالکان با فروش اراضی خود برای توسعه این جاده مخالف هستند.

این درحالی است که جلسات مختلف برای رفع این تعارضات بین مردم تشکیل شده است اما هنوز حدود سه کیلومتر از این اراضی آزادسازی نشده است.

مخاطبانی که از روند پیشرفت این پروژه گلایه داشتند با ثبت سوژه «اجرای جاده چهاربانده شهرکرد شلمزار تسریع شود» در سامانه فارس من گروه اقتصادی خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری آخرین وضعیت فرایند اجرای محور شهرکرد به شلمزار را از معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی این استان پیگیری کرده است.

بهره‌برداری از محور شهرکرد-شلمزار تا 2 سال آینده

حمید ربیعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: مناقصه اجرای قطعه اول محور شهرکرد به شلمزار این هفته برگزار می‌شود، این قطعه بین سه‌راهی خوزستان تا شمس‌آباد قرار دارد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری افزود: کل محور به‌نوعی گرفتار برخی تعارضات با مالکان است اما این موضوع بعد از سه‌راهی شمس‌آباد بیشتر به چشم می‌خورد، اقداماتی در این زمینه صورت گرفته تا بتوان با مالکان به نتیجه رسید.

وی ادامه داد: در دیگر قسمت‌های محور شهرکرد به شلمزار پیمانکار مشغول به کار است که مدتی به دلیل شرایط آب و هوایی کار متوقف شده است و با مساعد شدن شرایط آب و هوایی عملیات آسفالت آن نیز انجام می‌شود.

ربیعی با اشاره به اینکه سراسر محور شهرکرد به شلمزار جز محورهای پرخطر چهارمحال و بختیاری محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: از آنجا که بخشی از این طرح ملی بوده و با توجه به اینکه اعتبارات مناسبی برای آن منظور شده است پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده به بهره‌برداری برسد.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای تملک اراضی مردم جلساتی برگزار شده و تفاهم‌نامه‌های خوبی نیز با مردم صورت گرفته است، این بحث تمام شده نیست اما امیدواریم به سرانجام برسد.

فرماندار کیار: پروژه تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد!

لازم به ذکر است خبرگزاری فارس در 15 دی ماه جاری نیز روند اجرای این پروژه را از فرماندار شهرستان کیار پیگیری کرده بود که وی از روند اجرای پروژه ابراز رضایت کرده و معتقد است تا تیرماه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. (جزییات بیشتر)

امیدواریم با حل تعارضات مسؤولان مربوطه در موضوعات مختلف از جمله تملک اراضی و پیش‌بینی زمان افتتاح پروژه و ... این پروژه حیاتی شهرستان کیار هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول