اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پایش میزان آلودگی ۱۴۳ واحد صنعتی در شهر بندرعباس

مدیرکل محیط زیست هرمزگان گفت: 143 واحد صنعتی در شهر بندرعباس مورد پایش مستمر میزان آلودگی و آلایندگی قرار دارند.

پایش میزان آلودگی  ۱۴۳ واحد صنعتی در شهر بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حبیب مسیحی تازیانی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: وظیفه ذاتی ما در عرصه محیط زیست، حفاظت از منابع طبیعی و ملی است و با توجه به تنوع اقلیمی،گونه‌ها و انواع زیست‌گاه‌های خشکی و دریایی که در استان وجود دارد، این وظیفه دوچندان شده است.

وی افزود: با توجه به توسعه شهر بندرعباس و به خصوص در غرب این شهر، توسعه بی‌شک تهدیداتی برای خاک، هوا و آب خواهد داشت و تلاش ما این است که این تهدیدات و خسارات به حداقل برسد.

مدیرکل محیط زیست استان ضمن بر شمردن کانون‌های آلودگی غرب بندرعباس خاطرنشان کر: کارکنان، مراکز سکونت‌گاهی و شهرک‌های همجوار این صنایع و روستاهای اطراف آن‌ها در معرض بیشترین میزان آلودگی هستند.

مسیحی به نام‌گذاری ۲۹دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک اشاره کرد و افزود: در دهه هفتاد با توجه به توسعه‌های شهری در قالب چهارچوب‌های خاص در دهه هفتاد، ۲۹دی ماه به عنوان روز ملی هوای پاک نامگذاری شد تا در قالب همین چهارجوب‌ها حرکت کرده و بتوانیم در حفظ منابع خدادای و حفظ هوای پاک کوشا باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون دنیا به سمتی می رود که از منابع به نحوی استفاده کنند که  کمترین آلودگی را برای محیط زیست داشته باشندد و تمام تلاش ما نیز در استان در همین راستا است و یکی از این راهکارها استفاده از سوخت‌های پاک است.

مسیحی تصریح: از سال گذشته  تاکنون ۱۴۳ واحد صنعتی در شهر بندرعباس توسط کارشناسان ما در زمینه آلودگی هوا پایش شده است که عمده این واحدها استانداردهای لازم را دارند و به برخی اخطار داده شد که معضل آلودگی را رفع کردند و برخی هم که  اخطار به آن‌ها داده شده و اگر تا زمان مقرر شده به رفع این مسئله نپردازند در لیست صنایع آلوده قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول