اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

شهید سلیمانی بهترین الگوی تربیتی برای آینده‌سازان کشور است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: شهید سلیمانی بهترین الگوی تربیتی، رفتاری و عملکردی برای نونهالان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی است.

شهید سلیمانی بهترین الگوی تربیتی برای آینده‌سازان کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمد دستورانی ظهر امروز در یادواره شهید شکرالله قزوهی و مراسم تجلیل از خیران مدرسه‌ساز که در دبستان شهید قزوهی شهرستان سمنان برگزار شد، اظهار کرد: امروز همه داشته‌ها و موفقیت‌های ما از برکت خون شهیدان است.

وی اضافه کرد: سپهبد شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان یک اسطوره در دهه پنجم انقلاب اسلامی و در گام دوم انقلاب بهترین الگوی تربیتی، رفتاری و عملکردی برای نونهالان، نوجوانان، جوانان و آینده‌سازان ایران اسلامی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه دانش‌آموزان سرمایه‌ها و برکت سفره‌های مردم ایران‌زمین هستند، افزود: شهید شکرالله قزوهی شهیدی است که با انگیزه الهی در سن ۱۶ سالگی در پایه دهم علوم تجربی از دبیرستان دهخدا عازم میدان نبرد و آسمانی شد.

دستورانی ادامه داد: ایمان به خدا، خوش‌اخلاقی، انضباط، ایثار و اقتدار از ویژگی‌های برجسته شهید قزوهی بود و از شما دانش‌آموزان می‌خواهم تا با هم عهد ببندید تا این ویژگی‌ها را در خودتان تقویت کنید.

وی تصریح کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری نطق شهدا بعد از شهادتشان باز می‌شود، معلم این مدرسه شهید قزوهی است و یاد، نام، وصیت‌نامه و یادواره شهید قزوهی محتوای آموزشی و پرورشی کلاس‌های درس است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان بیان کرد: بزرگ‌ترین افتخار برای شما خانواده شهید این است که سالانه صدها کودک و نوجوان ابتدایی از پایه اول تا ششم ابتدایی که مبنای تحول در نظام تعلیم و تربیت است، زیر سقف کلاس درس تربیت می‌شوند و این راه روشن رستگاری و نورانی است.

دستورانی خاطرنشان کرد: بابرکت‌ترین برنامه‌ها در نظام تربیتی جمهوری اسلامی ایران در آموزش و پرورش همین برنامه‌ها بوده و بهترین زمان و مکان برای تربیت، زمان تحصیل و مکان مدرسه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سمنان نیز در این مراسم با بیان اینکه آسایش و امنیت جامعه امروز ما مرهون رشادت‌های شهدا است، اظهار کرد: طبق فرمایش امام علی (ع) جهاد یکی از درب‌های بهشت است و برای بهشتی شدن باید جهاد کرد و جهاد خاص بندگان و اولیای خالص خداوند است.

حجت‌الاسلام حسن فریدون ادامه داد: علاقه به نماز اول وقت، تلاش در جهت کسب علم و فناوری یا همان علمی که همراه هدایت باشد و اتصال با خدا از ویژگی‌های شهیدان است که شهید سلیمانی و شهدای هسته‌ای این ویژگی‌ها را در خود داشتند.

وی خاطرنشان کرد: امروز جامعه‌ای به رشد و بالندگی می‌رسد که سه ویژگی عدالت، عزت و با حق بودن را در خود تقویت کنند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول