اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان در کنکور شانزدهم کشوری شد

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان با رشد و جهش رتبه، با هشت پله صعود در مقام نخست کشور در زمینه ارتقای این شاخص قرار گرفته است.

زنجان در کنکور شانزدهم کشوری شد

داود بهرامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: استان زنجان با رشد و جهش رتبه، با هشت پله صعود در مقام نخست کشور قرار گرفته است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اینکه کنکور مسئله اصلی آموزش و پرورش در سطح مدارس قلمداد نمی‌شود، عنوان کرد: با این وجود با توجه به اینکه کنکور دغدغه اولیا و دانش‌آموزان بوده جزو برنامه‌های مورد توجه در آموزش و پرورش استان زنجان است.

وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته رتبه کنکور استان زنجان سیر نزولی داشته است، اضافه کرد: این نگاه و نگرش منفی در بین اصحاب تعلیم و تربیت به دغدغه تبدیل شده بود.

بهرامی با اشاره به رویکرد مسؤولان استان زنجان به موضوع کنکور بیان کرد: با توجه به این رویکرد بخشی از جهت‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های آموزش و پرورش، سمت و سوی ارتقای شاخص کنکور داشت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اضافه کرد: در راستای ارتقای رتبه کنکور، تقویت بنیه علمی دانش آموزان به ویژه در سطح مناطق محروم در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان زنجان قرار گرفت.

وی با اشاره به جهش هشت پله‌ای رتبه کنکور استان زنجان در سال‌جاری خاطر نشان کرد: استان  زنجان در کنکور سراسری رتبه ۱۶ را در بین استان‌ها به خود اختصاص داده است.

بهرامی گفت: این در حالی است استان زنجان در سال‌جاری کمترین فاصله را نسبت به میانگین کشوری از سال 1392 رتبه ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/73009/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول