اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

از گلایه‌های مردم تا غیبت شهردار و دفاع فرماندار از مدیران؛ چاشنی‌های ستاد مدیریت بحران بروجرد

با فعالیت سامانه بارشی و بارش نسبتا شدید برف در بروجرد، اگر چه فرماندار مجموع عملکرد ستاد مدیریت بحران را خوب می‌داند، اما برخی شهروندان این عملکرد را مطلوب ندانسته و انتقادهایی داشتند.

از گلایه‌های مردم تا غیبت شهردار و دفاع فرماندار از مدیران؛ چاشنی‌های ستاد مدیریت بحران بروجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، از ساعات اولیه روز گذشته و با شروع بارش سنگین برف در منطقه، علاوه بر قطعی برق و آب شرب برخی مناطق شهری و روستایی، اختلال‌های زیادی در تردد شهروندان ایجاد شد.

مسدود شدن محورها و طولانی شدن چندین ساعته قطعی برق در برخی مناطق شهری و روستایی نارضایتی‌ شهروندان را به دنبال داشت. 

از سویی برخی‌ها با انتقاد از عملکرد شهرداری بروجرد مبنی بر روند کند ارائه خدمات‌رسانی، گلایه‌هایی در این باره داشتند.

اینک و با گذشت دو روز از بارش سنگین برف، فرماندار بروجرد امشب در جلسه ستاد مدیریت بحران با قابل قبول خواندن مجموع عملکرد دستگاه‌های اجرایی و البته پذیرش برخی نقاط ضعف و کم و کاستی‌ها، روال خدمات‌رسانی را خوب توصیف کرد.

حال آنکه برخی‌ شهروندان قطعی آب، برق، انسداد چند ساعته تعدادی از مسیرهای شهری و تاخیر در بازگشایی محورهای روستایی را از مهمترین انتقادات وارده به عملکرد ستاد مدیریت بحران بروجرد دانسته و بر خلاف فرماندار، نمره خوبی به عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی مسوول نمی‌دهند.

 

کاهش محسوس دما و بروز پدیده یخبندان در روزهای آینده

رییس اداره هواشناسی بروجرد با اشاره به ۳۰ تا ۵۰ میلی‌متری برف در مناطق شهری و روستایی این شهرستان گفت: با توجه به رطوبت موجود در منطقه احتمال بارش پراکنده برف در جمعه و شنبه شب وجود دارد.

بهروز یاراحمدی اظهار کرد: از سویی کاهش تدریجی دمای هوا، برودت هوا در روز یکشنبه هفته آینده با کاهش چند درجه‌ای همراه بوده و به حدود منفی ۸ درجه می‌رسد.

وی تاکید کرد: به این ترتیب علاوه بر زندگی جاده‌ها، افزایش چند برابری مصرف حامل‌های انرژی را خواهیم داشت.

رییس اداره هواشناسی بروجرد خاطر نشان کرد: از این‌رو باید تدابیر لازم به منظور حفظ ایمنی محورهای مواصلاتی و مدیریت منابع سوخت و حامل‌های انرژی اتخاذ شود.

یاراحمدی با اشاره به بارش ۲۴۷ میلی‌متری نزولات جوی از ابتدای سال زراعی جاری در بروجرد تصریح کرد: میزان بارش در مدت مشابه سال گذشته ۴۰۲ میلی‌متر بوده است.

هرس غیراصولی موجب شکستن شاخه‌های درختان و قطعی برق شد

در ادامه مدیر امور برق بروجرد با اشاره به قطعی برق در چندین منطقه شهری و روستایی در پی بارش شدید برف گفت: هیچ‌گونه قطعی برقی ناشی از ایجاد مشکلات فنی در شبکه توزیع نبوده است.

محمدعلی خسروی اظهار کرد: سقوط شاخه‌های درختان بر روی خطوط انتقال موجب قطعی برق شده بود.

وی خاطر نشان کرد: هرس غیر اصولی و نامناسب درختان از سوی شهرداری موجب شکسته شدن شاخه‌های درختان و ایجاد اتصال در شبکه‌های برق شده بود.

مدیر امور برق بروجرد با اشاره به اینکه هم‌اکنون مشکل قطعی برق ساعت اولیه در بسیاری از مناطق شهری و روستایی رفع شده است، افزود: تنها کار اتصال برق چند روستای کم‌جمعیت در منطقه ورکوه باقی‌مانده که در اسرع وقت صورت می‌پذیرد.

 

مشکلات قابل تحمل شده است

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد گفت: اگرچه مجموعه شهرداری آنطور که باید نتوانست وظایف خود را انجام دهد، اما با حمایت مردم و مسوولان توانستیم مشکلات قابل تحمل کنیم.

رضا غلام‌پور اظهار کرد: می‌کوشیم با استقرار امکانات و تجهیزات در مناطق حساس از تکرار مشکلات شرایط مشابه و روزهای برفی جلوگیری کنیم.

وی با انتقاد از عدم همکاری و حضور پلیس راهور در مناطق و خیابان‌های مسدود شده بیان کرد: این درحالی است که حضور پلیس می‌توانست نقش تسهیل‌گری در روان‌سازی، باز شدن گره‌های ترافیکی و بهبود عبور و مرور خودروها داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری بروجرد سپس با اشاره به محدود بودن تجهیزات و ماشین‌آلات این نهاد افزود: وجود ۸ خودرو برف‌روب و تجهیزاتی از این دست جوابگوی نیاز شهر بروجرد و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات به شهروندان نیست.

غلام‌پور با اشاره به تداوم عملیات برف‌روبی و پاکسازی در سطح معابر و خیابان‌ها تاکید کرد: کار پاکسازی بافت فرسوده شهر با فعالیت ۱۲ نیروی شهرداری و از طریق بیل‌های دستی در حال انجام است.

با وجود کاستی‌ها و نقاط ضعف، مجموع عملکردها قابل قبول بود

سپس فرماندار بروجرد با قابل قبول خواندن مجموع عملکرد ادارات و دستگاه‌های اجرایی در حوزه‌های خدمات‌رسانی پس از بارش برف سنگین در این شهرستان گفت: البته می‌پذیریم که کاستی‌ها و مشکلاتی وجود دارد و عملکرد مجموع ادارات خالی از عیب و نقص نیست.

عبدالرحیم رحیمی اظهار کرد: در شرایط بارش برف اولویت پاکسازی و بازگشایی محورهای مواصلاتی اصلی است، همچنان که با وجود بارش برف سنگین هیچ‌یک از محورهای مواصلاتی بروجرد به سمت خرم‌آباد، اراک و اشترینان مسدود نشد.

وی خاطرنشان کرد: از شهرداری با جمعیت شهری قریب به ۳۰۰ هزار نفری آن هم تنها چند خودرو برف‌روب، توقعی بیش از این نمی‌رود.

فرماندار بروجرد در پاسخ به برخی انتفادات مبنی غیبت شهردار آن هم در شرایط کنونی گفت: اگر چه شهردار در بروجرد وجود ندارد، اما کارها در حال انجام بوده و خللی ایجاد نشده است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول