اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

ساداتی‌نژاد: برخورد وزارت خارجه با سفیر انگلیس باید منجر به عدم تکرار دخالت شود

نماینده کاشان در مجلس با اشاره به بازداشت سفیر انگلیس در اغتشاشات تهران گفت: باید وزارت خارجه کشورمان برخورد جدی و بسیار قاطعی با سفیر انگلیس و سفارت این کشور در تهران شود تا آنها جرات دخالت در امور داخلی ایران پیدا نکنند.

ساداتی‌نژاد: برخورد وزارت خارجه با سفیر انگلیس باید منجر به عدم تکرار دخالت شود

سید جواد ساداتی‌نژاد نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره دخالت سفیر انگلیس در امور داخلی کشورمان گفت: رفتار غیر دیپلماتیک و خصمانه سفیر انگلیس در کشورمان، دخالت در امور داخلی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سابقه اقدامات خصمانه سفیر انگلیس و اقدامات سفارت این کشور در تهران افزود: این دخالت‌ها امر جدیدی نیست و بیش از این بارها تکرار شده بود اما وقتی ما پاسخی قاطع به این دیپلمات‌های غرب نشین ندهیم آنها گستاخ‌تر شده و بر شدت اقدامات‌شان می‌افزایند.

نماینده مردم کاشان در مجلس تصریح کرد: باید برخورد جدی و بسیار قاطعی با سفیر انگلیس و سفارت این کشور در تهران صورت گیرد تا آنها دیگر جرات دخالت در امور داخلی کشورمان را نداشته باشند.

ساداتی‌نژاد گفت: وزیر امور خارجه و وزارت خارجه کشورمان باید با شدت و قاطعیت تمام پاسخ این اقدامات را بدهند. چرا که این دیپلمات‌های لندنی در امور داخلی کشورمان دخالت می‌کنند و تنها کاری که نمی‌کنند اقدامات دیپلماتیک است.

وی اضافه کرد: کار سفیر یک کشور فیلمبرداری و عکسبرداری از تجمعات و اغتشاشات برای تحریک مردم علیه حاکمیت آن کشور نیست. این در حالی است که او با حضور در این تجمع به دنبال تحریک مردم بوده است.

نماینده مردم کاشان در مجلس گفت: وزارت خارجه باید ضمن اخراج سفیر انگلیس در تهران مراتب تذکر قاطع خود را به لندن اعلام کند.

ساداتی‌نژاد خاطرنشان کرد: با آنکه قانون سطح روابط با کشور انگلیس در مجلس هشتم به تصویب رسیده اما هم اکنون طرح کاهش سطح روابط با انگلیس در دستور کار نمایندگان است و اگر قرار است سطح مناسبات به حالت قبل بازگردد فقط با مجوز مجلس امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: وزارت خارجه باید مطابق ماده 23 کنوانسیون وین سریعا و بدون هیچ گونه ملاحظه‌ای سفیر انگلیس را عنصر نامطلوب معرفی کرده  و او را اخراج کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول