اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بنیاد مستضعفان پای کار توسعه «درمیان»

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در راستای تدوین پیش‌نویس مفاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفان، مسائل شهرستان درمیان در 11 بخش احصاء شده است.

بنیاد مستضعفان پای کار توسعه «درمیان»

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمدصادق معتمدیان صبح امروز در در جلسه بررسی سند توسعه میان‌مدت شهرستان درمیان اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه منعقدشده، بنیاد مستضعفان به دنبال کار متمرکز در زمینه اشتغالزایی در استان  خراسان‌جنوبی است.

وی افزود: تفاهم‌نامه منعقدشده با بنیاد مستضعفان، یکی از چهار تفاهم‌نامه‌ای است که در راستای رفع محرومیت از چهار شهرستان زیرکوه، نهبندان، سربیشه و درمیان به امضا رسیده است.

استاندار خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در راستای تدوین پیش‌نویس مفاد تفاهم‌نامه  با بنیاد مستضعفان، مسائل شهرستان درمیان در 11 بخش احصاء شده است.

معتمدیان با بیان اینکه وضعیت موجود شهرستان ترسیم شده است، اضافه کرد: بعد از اولویت‌بندی موارد، پروژه‌ها تعریف می‌شوند تا در دستور کار بنیاد مستضعفان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که به مردم قول داده‌ایم، حتما باید اجرایی شود، تصریح کرد: پیگیری‌های صورت گرفته در سفر دکتر نوبخت و تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با معاون فنی سازمان صدا و سیمای کشور و اقدامات انجام شده در راستای افزایش پوشش دیجیتال در استان قابل تحسین است.
استاندار خراسان‌جنوبی عنوان داشت: با اقدامات صورت‌گرفته، ضریب برخورداری از پوشش دیجیتال در شهرستان درمیان 25 درصد افزایش یافته است.

معتمدیان با بیان اینکه از اولویت‌های ما، استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در مدرسه‌سازی است، اضافه کرد:در قالب تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای مابین استانداری خراسان‌جنوبی، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و بنیاد علوی، مدرسه‌سازی در استان به صورت مشارکتی انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی در استان تصریح کرد: با استفاده از ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی، تحول خوبی را در زمینه تولید برق در استان شاهد خواهیم بود. 

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه نصب پنل خورشیدی در راستای اشتغالزایی روستاییان در برنامه‌های اولویت‌دار استان است، اذعان داشت: درخواست استان نصب 10 هزار پنل خورشیدی با ظرفیت تولید 50 هزار کیلو وات برق است. 

معتمدیان خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، از مجموع هزینه‌های نصب پنل‌های خورشیدی 50 درصد در قالب یارانه و 50 درصد هم از طریق تسهیلات ارزان‌قیمت به متقاضیان پرداخت می‌شود. 

وی افزود: روستاهایی که از نظر فنی مشکلی ندارند، یعنی از آب و هوای مساعد برخوردارند و امکان اتصال به شبکه برق را دارند، در اولویت برنامه نصب پنل‌های خورشیدی قرار دارند.

انتهای پیام/3403/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول