اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

3200 تماشاگر برای یک نمایش کودک/80 ساله‌ها به تماشای «شلمرود» نشستند

چاپاریان، کارگردان نمایش کودک «شلمرود و دردسرهای مجازی» گفت: این نمایش در طول اجراهای خود تاکنون توانسته بیش از 3200 تماشاگر جذب کند و تا پایان بهمن نیز اجراهایش ادامه دارد.

3200 تماشاگر برای یک نمایش کودک/80 ساله‌ها به تماشای «شلمرود» نشستند

به گزارش خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس، نمایش کودک «شلمرود و دردسرهای مجازی» به کارگردانی و بازنویسی متن محمدرضا چاپاریان، نویسندگی علی شاه صفی در فرهنگسرای ملل در حال اجرا است.

بازیگران این کار پانته آ یزدی. عاطفه مهدوی.محمدزحمتکش.مریم مرادی. پریسا شاملوجانی.پانته آخادمی. ویدا منصوری. و  رضا شیرازی هستند. این نمایش صبح‌ها ویژه مدارس و مهدها به صحنه می‌رود.

چاپاریان، کارگردان این نمایش در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد: نمایش ما پیشتر در یک سالن دیگر 45 اجرا داشت، در سالن فرهنگسرای ملل تاکنون موفق شدیم یازده اجرا در طول یک ماه برویم به دلیل اتفاقات ناگواری که اخیرا در کشور افتاد. خوشبختانه این نمایش تا سی‌ام بهمن ماه تمدید شده است.

وی درباره مخاطبان کار گفت: به طور کلی کار نزدیک به سه هزار و دویست تماشاگر تاکنون داشته است.

چاپاریان اظهار داشت: در دنیای امروز اغلب کودکان ما درگیر بازی‌های رایانه‌ای هستند و فرصت با هم بودن و تجربه کردن کمتری داشتند. ما در این نمایش نقدی بر این موضوع داریم که پدر و مادرها به دلیل شرایط اقتصادی هر دو سرکار می‌روند و کمتر در منزل هستند و موضوع فضای مجازی و توجه کودکان در این راه خیلی پررنگ می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دنیای مجازی فرصت با هم بودن را از ما گرفته است، گفت: والدین یک زمانی متوجه می‌شوند که در یک چشم به هم زدن بچه‌ها بزرگ شده‌اند و حسرت کودکی آنها بر دلشان می‌ماند. ما به والدین در این نمایش می‌گوییم که برای بچه‌هایشان زمان بگذارند، حداقل آخر هفته‌ها را به آنها اختصاص دهند، چرا که این بچه‌ها نسل آینده ما هستند و اگر آموزش درست نبینند، مشخص نیست چه چیز به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.

چاپاریان مطرح کرد که در این نمایش تکنولوژی را رد نکرده بلکه به آموزش بهینه با مدیریت صحیح استفاده بچه‌ها از فضای مجازی پرداخته است.

این کارگردان تئاتر کودک درباره سایت‌های همکار برای تبلیغات نمایش گفت: من با ایران کنسرت، سینما تیکت و تیکیت همکاری می‌کنم ، محدود کردن یک کارگردان برای کار با یک سایت فروش بلیت کار خوبی نیست چرا که تماشاگران کار ما از اقشار مختلف هستند و این حق و فضا می‌بایست برای ما ایجاد شود که با سایت‌های مختلف همکاری کنیم.

وی درباره قیمت بلیت نمایش شلمرود گفت: قیمت بلیت بیست هزار تومان و با تخفیف هجده هزار تومان است که به نسبت سایر نمایش‌ها رقم بالایی نیست. نکته جالب درباره این نمایش این است که من روز گذشته چهار مهمان ویژه پیرمردهای هشتاد سال به بالا داشتم که براساس تبلیغات ما که گفته بودیم (سه تا هشتاد) سال برای تماشای کار آمده بودند، حتی فیلمبرداری از کار می‌کردند و خیلی کار را دوست داشتند. من هم کار را پس از اجرا به آنها تقدیم کردم.

چاپاریان درباره وضعیت فعلی نمایش‌های کودک و کار در این عرصه توضیح داد: من از برخی دوستان و مدیران در زمینه برنامه ریزی تئاتر کودک گله دارم چرا که با سال‌ها تجربه کار کارگردانی و نویسندگی در تئاتر، تلویزیون و سینما نباید استرس تبلیغات و نحوه به صحنه بردن کار را داشته باشم. به اعتقاد من الان دیگر زمان قصه گویی غول چراغ جادو به سر رسیده و بچه‌ها با ذهن‌های خلاقی که دارند و در فضای مجازی حضو ر دارند، نمی‌توانیم با قصه گویی به سبک گذشته او را در سالن نگه داریم باید به دنبال دردهای جامعه باشیم و اینکه برای تماشاگر چالش ایجاد کنیم تا به تفکر وا داشته شود.

وی در پایان با نقد شرایط فعلی تئاتر و تبلیغات شهرداری در سطح شهر گفت: من به عنوان یک کارگردانی که در یکی از سالن‌های سازمان فرهنگی هنری تئاتر به صحنه می‌برم و برای آنها درآمدزایی می‌کنم می‌توانم این انتظار را داشته باشم که لااقل در چند معبر عمومی یا مترو از نمایشم تبلیغات شود. متأسفانه ارگان‌ها و نهادها تئاتر را رها کرده‌اند و شرایط خیلی سخت شده است متأسفانه به شرایط فعلی امیدوار نیستم .

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول