اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تدوین سیره شهدای مدافع حرم نیازمند سرمایه‌گذاری است/ شهید سلیمانی؛ الگوی تعامل سازنده با جامعه

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی بر لزوم نگارش کتاب از زندگی شهدای مدافع حرم تاکیدکرد و گفت: با اینکه تاکنون کتاب‌های بسیاری در ارتباط با شهدای مدافع حرم نگاشته شده، اما تدوین سیره زندگی، سبک زندگی شهدا و بیان زندگی عادی اما مومنانه آنها، نیازمند سرمایه‌گذاری و کار بیشتر است.

تدوین سیره شهدای مدافع حرم نیازمند سرمایه‌گذاری است/ شهید سلیمانی؛ الگوی تعامل سازنده با جامعه

 به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام علی اکبر سبزیان صبح امروز در محفل خوانش کتاب و خاطره‌گویی خانواده‌های معظم شهدای مدافع حرم که در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی (ره) برگزار شد،تشییع پیکر سیدالشهدای جبهه مقاومت، سردار سلیمانی را معجزه گام دوم انقلاب خواند و اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی برای ما یک نقشه راه، سبک زندگی و الگوی تعامل سازنده با اجتماع است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ادامه داد: زندگی سردار سلیمانی بسیار درس آموز و نشان از سبک زندگی مومنانه و مجاهده در راه خدا است.

وی ضمن تاکید بر این نکته که سبک زندگی سردارسلیمانی و سربازان ایشان باید مبنای نظر و عمل همگان قرار گیرد، افزود: شهید سردار سلیمانی و سربازان ایشان هم چنان زنده‌اند چراکه دنیا در برابر عظمت آنها سر تعظیم فرود آورده است.

سبزیان بر لزوم نگارش کتاب از زندگی شهدای مدافع حرم تاکید و اظهار کرد: با اینکه تاکنون کتاب‌های زیادی در ارتباط با شهدای مدافع حرم نگاشته شده، اما تدوین سیره زندگی، سبک زندگی شهدا و بیان زندگی عادی اما مومنانه آنها، نیازمند سرمایه‌گذاری و کار بیشتر است، بنابراین از تمام دستگاه‌ها خواهشمندیم که به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

در ادامه این مراسم مادر شهید حجت‌الاسلام میرزا محمود تقی پور که به اذعان ایشان شهید سلیمانی بیشتر از سردار سلیمانی برای جمهوری اسلامی کارساز بود، به بیان خاطراتی از فرزند شهیدشان پرداختند.

خواهر شهید حمید حسین زاده و فرزند شهید محمدصدیق رضایی نیز از دیگر افرادی بودند که در این مراسم به بیان خاطرات خود پرداختند.

در انتها نیز کتاب‌های «سربازان سردار»، «آخرین دیدار»، «حاج قاسم»، «یادت باشد» و «پسرک کتابفروش»، که روایت زندگی چند تن از شهدا است، توسط کتابداران کتابخانه مرکزی امام خمینی(ره) معرفی شد.

انتهای پیام/ 70061

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول