اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

منبر فاطمی| دلیل جهنمی‌شدن ۱۳ گروه از دوست‌داران امیرالمومنین(ع)

حجت‌الاسلام علوی تهرانی گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: امت مسلمان به ۷۳ فرقه تقسیم می‌شود که از میان آنها، ۷۲ فرقه جهنمی و یک فرقه اهل نجات هستند که از وصی پیامبر(ص) یعنی من پیروی می‌کنند. از میان آن ۷۲ فرقه،۱۳ گروه محب من هستند.

منبر فاطمی| دلیل جهنمی‌شدن ۱۳ گروه از دوست‌داران امیرالمومنین(ع)

به گزارش خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس، چهارمین شب از مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در فاطمیه دوم هیأت ریحانةالحسین(س) با پیش‌منبرخوانی سیدعباس حسینی، سخنرانی حجت‌الاسلام سیدمحمدباقر علوی تهرانی و مدیحه‌سرایی سیدمجید بنی‌فاطمه، محمد ابوالقاسمی و سجاد محمدی، شب‌گذشته دوشنبه ۷ بهمن‌ماه برگزار شد. 

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام علوی تهرانی در این مراسم با بیان اینکه در این ۵ شب بنا داریم این آسیب را برطرف کنیم که چرا از قرآن در زندگی خود بهره نمی‌بریم، اظهار داشت: افرادی که متوهم در ایمان هستند، در ارتباط با اهل بیت (ع) نیز همین توهم را دارند. ما در ارتباط با ولایت ۵ وظیفه برعهده داریم که عبارتند از: محبت، معرفت، اطاعت، ولایت و شباهت.

وی با بیان اینکه زندگی ما در این ۵ گام باید تعریف شود، تصریح کرد: در امر شباهت داریم که سلمان منا اهل بیت(ع) بود یعنی باید مانند ایشان زندگی کنیم. گام اول نسبت به اهل بیت(ع) محبت است، آیا ما محبت داریم؟ امام صادق(ع) به علی ابن عبدالعزیز فرمودند: «گریه این مردم تو را فریب ندهد» یعنی ظاهر مردم تو را فریب ندهد، زیرا تدین واقعی به قلب است. ما اظهار محبت داریم اما محبت ما ظاهری است.

علوی تهرانی با بیان اینکه نشانه محبت واقعی به اهل بیت(ع) مساوی با تسلیم ایشان بودن است، گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرماید: امت مسلمان به ۷۳ فرقه تقسیم می‌شود که از میان آنها، ۷۲ فرقه جهنمی و یک فرقه اهل نجات هستند که از وصی پیامبر(ص) یعنی من پیروی می‌کنند. از میان آن ۷۲ فرقه، ۱۳ گروه محب من هستند اما محبت آنان واقعی نیست. در روایت داریم که محبت واقعی به معنای تسلیم بودن است.

صوت کامل این سخنرانی را اینجا بشنوید:

 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول