اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

فارس من| مشاور‌های شغلی به دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه باشد

مدیرکل پژوهش‌ و فناوری دانشگاه جامع علمی وکاربردی در پاسخ به مخاطبان فارس در مورد توجیه نبودن دانشجویان برای گرایش رشته تحصیلی، گفت:باید مشاوره‌های شغلی به دلیل گستردگی مشاغل قبل از وارد شدن به دانشگاه ارائه شوند.

فارس من| مشاور‌های شغلی به دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه باشد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران با ثبت سوژه در سامانه فارس من خواستار «دانشجویان برای گرایش‌های رشته تحصیلی خود توجیه نیستند» شده‌اند.

*مشاور‌های شغلی باید قبل از ورود دانشجویان به دانشگاه باشد

محمدحسین موسی‌زاده  مدیرکل پژوهش‌ و فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی،‌گفت: معمولا به دلیل گستردگی مشاغل، باید مشاوره‌های شغلی را قبل از اینکه افراد وارد دانشگاه شوند به آنها ارائه کنیم.

وی افزود: در دنیا بر اساس بحث‌های روان شناسی، علائق فردی و آموزشی شغل‌ را برای افراد تعریف می‌کنند و بر اساس آن شغل آنها را آموزش داده و وارد گروه شغلی که به آن علاقه دارند، می‌شوند. اما ما هنوز در ایران به چنین نقطه‌ای نرسیده‌ایم و بیشتر سعی می‌کنیم بر اساس کنکور عمل کنیم. 

*پیشنهاد مشاوره شغلی قبل از پذیرش در دانشگاه‌ علمی و کاربردی

مدیرکل پژوهش‌ و فناوری دانشگاه جامع علمی وکاربردی یادآور شد: در سال ۹۸ در دانشگاه علمی کاربردی پیشنهاد داده بودیم که بتوانیم یک مشاوره شغلی قبل از پذیرش انجام دهیم. البته سعی می‌کنم در سال ۹۹ هم این پیشنهاد را عملیاتی کنیم. امکان دارد سخت باشد چون این نوع نگاه نیست و ما معمولا روانشناسی کار می‌کنیم که اصلا نگاه ما روانشناسی نیست. ؛نگاه ما بر اساس مشاوره‌های شغلی است و امیدوارم در سال ۹۹ دانشگاه موافقت کند تا بتوانیم این گونه مشاوره‌ها را قبل از ورود به رشته داشته باشیم.

موسی‌زاده در پاسخ به این سؤال که برخی از دانشجویان در زمان ورود به دانشگاه در مورد گرایش رشته تحصیلی خود مشکلاتی دارند، یادآور شد: ما در دانشگاه علمی کاربردی درس دو واحدی تحت عنوان «کاربینی» در نظر گرفتیم تا افراد در ترم اول این درس را بگذرانند و ببینند که در پایان این دوره تحصیلی چه چیزی در انتظار آنهاست. 

وی گفت: این واحد درسی با محتوای خوبی نوشته شده است اما امکان دارد بد اجرا شود که من منکر آن نیستم ولی از نظر اصولی دانشگاه علمی کاربردی کاری کرده است که در هیچ دانشکده‌ای نیست و اگر این کار انجام شود اجازه می‌دهیم در ترم‌های بعد دانشجویان تغییر رشته دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول