اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

«عسکر مامین»: روسیه شریک استراتژیک قزاقستان است

نخست وزیر قزاقستان در دیدار همتای روسی خود با اشاره به همکاریهای نزدیک دو کشور گفت: مسکو شریک استراتژیک «نورسلطان» می‌باشد.

«عسکر مامین»: روسیه شریک استراتژیک قزاقستان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «عسکر مامین» نخست وزیر قزاقستان و «میخائیل میشوستین» نخست وزیر جدید روسیه در شهر «آلماتی» دیدار کردند.

مامین در این دیدار گفت: قزاقستان متمرکز به تداوم همکاری با شرکای روسی خود به منظور اجرای مسیر استراتژیک روابط بین دو کشور که توسط «نورسلطان نظربایف» نخستین رئیس جمهور قزاقستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه تعیین شده، می باشد.

وی روسیه را شریک اصلی تجاری این کشور عنوان کرد و گفت: در 11 ماه سال 2019 میلادی تجارت دوجانبه نورسلطان و مسکو 17.2 میلیارد دلار برآورد شده است.

مامین گفت: در قلمرو قزاقستان بیش از 10 هزار شرکت با سرمایه گذاری روسیه فعالیت می‌کنند که 37.4 درصد از کل شرکت های فعال در قزاقستان با سرمایه گذاری خارجی فعال هستند.

وی به منظور حفظ پویایی مثبت در تعاملات تجاری و اقتصادی میان دو کشور بر ضرورت تداوم کار مشترک در زمینه گسترش دامنه کالا و خدمات، برقراری تماس های مستقیم میان محافل تجاری دو کشور و همچنین ترویج کالاها در بازارهای کشورهای سوم تاکید کرد.

مامین افزود: چنین کار مهمی همچنین در چارچوب کمیسیون اقتصادی اوراسیا صورت می گیرد.

میخائیل میشوستین که بعد از تعیین شدن به سمت نخست وزیر روسیه در اولین سفر خارجی خود به عنوان نخست وزیر جدید روسیه به قزاقستان سفر کرده ،گفت: دو کشور از روابط نزدیک برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: روابط تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری میان روسیه و قزاقستان به طور پویا در حال توسعه بوده و ارتباطات منطقه ای در حال تقویت می باشند.

در جریان این ملاقات مسائل مربوط به توسعه بیشتر روابط دوجانبه در زمینه صنعت، انرژی، نظامی و فنی، فضایی، آب و حفظ محیط زیست و همچنین تعاملات در چارچوب اتحادیه اقتصادی اروپا و سایر اتحادیه های همگرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مامین و میشوستین بر اهمیت آمادگی برای برگزاری هفدهمین همایش همکار های بین منطقه ای تحت موضوع «همکاری های زیست محیطی» در نوامبر سال جاری میلادی در «کاکشیتائو» قزاقستان تاکید کردند.

طی این ملاقات همچنین بر ضرورت تشدید کار در مورد اجرای برنامه اقدام های مشترک برای عملکرد گذرگاه های مرزی قزاقستان و روسیه که در سال گذشته میلادی در جریان همایشی در «اومسک» روسیه به امضا رسید، تاکید کردند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول