اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس عراقی: استقرار پاتریوت در عراق، نخستین گام آمریکا برای اجرای معامله قرن است

یک کارشناس عراقی اعلام کرد که استقرار سامانه موشکی پاتریوت توسط آمریکا در عراق، در راستای اجرای معامله قرن است تا رژیم صهیونیستی در تیررس موشک‌های ایران نباشد.

کارشناس عراقی: استقرار پاتریوت در عراق، نخستین گام آمریکا برای اجرای معامله قرن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند مقام وزارت دفاع آمریکا سوم بهمن ماه جاری مدعی شدند که احتمالا پنتاگون برای محافظت از نیروهای خود در عراق،  یک سامانه دفاع موشکی در این کشور مستقر می‌کند.

این مقامات ادعا کردند که این اقدام احتمالی  در واکنش به حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» در عراق و برای محافظت از نظامیان آمریکایی صورت می‌گیرد.

«صباح الطائی» کارشناس مسائل سیاسی عراق امروز جمعه گفت که «آمریکا از رهگذر تحرکات خود برای استقرار سامانه پاتریوت در منطقه غرب [عراق]، نخستین گام‌های خود را برای اجرای معامله قرن» در این کشور برداشته است.

الطائی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت: «آمریکا به محض اعلام معامله قرن، گامهای نخست را برای اجرای برنامه‌های خود در عراق برداشت تا سامانه پاتریوت را در خاک عراق به ویژه منطقه غرب این کشور مستقر کند».

وی تصریح کرد، استقرار پاتریوت به بهانه محافظت از نظامیان آمریکایی است، ولی این اقدام نشان می‌دهد که واشنگتن به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نظامیان آمریکایی از این کشور، هیچ اهمیتی نمی‌دهد.

این تحلیلگر سیاسی ادامه داد: «این تحرکات برای حمایت از رژیم صهیونیستی در برابر هر فعالیتی از سوی محور مقاومت است که احتمال دارد از خاک عراق آغاز شود».

الطائی با اشاره به اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی، میزان دقت اصابت موشکهای جمهوری اسلامی ایران به پایگاه «عین الاسد» را بررسی کردند، خاطر نشان کرد، آمریکا به همین دلیل معتقد است که اگر از غرب عراق خارج شود، رژیم صهیونیستی در تیررس موشکهای ایران قرار خواهد داشت.

وی در پایان خاطر نشان کرد، مسئله «اقلیم سُنی» که چند روز پیش از اعلام معامله قرن مطرح شد (+)، نشان می‌دهد که این مسئله، بخشی از معامله مذکور است و باعث خواهد شد که عراق، محلی برای اشغالگری آمریکایی شود تا هر کاری که دوست دارد، انجام دهد.

ادعای استقرار سامانه موشکی پاتریوت در عراق در شرایطی مطرح می‌شود که پارلمان این کشور رأی به خروج نیروهای خارجی از جمله آمریکایی‌ها از این کشور داده است. طرح مزبور پس از آن به تصویب پارلمان عراق رسید که بامداد سیزدهم دی‌ماه، نظامیان تروریست آمریکایی با نقض حاکمیت عراق اقدام به ترور سردار شهید سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس کردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران هم در هجدهم دی ماه در پاسخ به ترور شهید سلیمانی عملیاتی موشکی را علیه پایگاه نظامی ایالات متحده در  عین‌الاسد واقع در استان «الانبار» عراق انجام داد. مسئولان آمریکا تا کنون اعتراف کرده‌اند 64 نفر دچار ضربه مغزی شده‌اند.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول