اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

مدیر سابق آبفار در زنجان پست ندارد/ پرونده شهرداری در مرحله تحقیق است

استاندار زنجان در نشست خبری دهه فجر پیشرفت پتروشیمی، طرح اقدام ملی مسکن، پرونده شهرداری، بحث گرفتن پست توسط یک مدیر بازداشتی، اقدامات مربوط به اشتغالزایی و سفر عن‌قریب رئیس جمهور به زنجان را تشریح کرد.

مدیر سابق آبفار در زنجان پست ندارد/ پرونده شهرداری در مرحله تحقیق است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌الله حقیقی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در دهه فجر قرار داریم، دهه‌ای که یادآور شهدای گرانقدر اسلامی است.

استاندار زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در استان طی سال جاری گفت: از سال قبل تاکنون تصمیمات استانی در هفت بند اجرایی شده است.

وی با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده شامل فعال کردن کمیته رصد اشتغال، حضور در بین مردم، ارتقای جلسات، فعال‌سازی کارهای زمین مانده، گفت: از مهمترین اقدامات صورت گرفته بحث پسماند است که به جاهای خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.

حقیقی اجرای طرح سبزه‌میدان، آمایش سرزمین، توسعه اشتغال روستایی، بحث مسکن ملی اقدام و افزایش سهمیه استان در این بخش، تقویت اهرم‌های مربوط به بودجه، پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی را از جمله موفقیت‌های استان در حوزه هفت راهبردی تعیین شده عنوان کرد و گفت: البته برخی از موضوعات از جمله شهرک خارجی در زنجان اتفاق نیفتاده است.

استاندار زنجان در ارتباط با بحث پروژه‌ها نیز گفت: سال قبل برای استان یک هزار و ۵۵۳ پروژه در نظر گرفته شده بود که امسال به ۲ هزار و ۳۷۳ مورد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مبلغ ریالی پروژه‌های استان ۹ هزار و ۲۱۲ میلیارد تومان است، گفت: ۵۶ درصد از این مبلغ مربوط به هشت پروژه مهم است.

حقیقی با اشاره به اینکه طی دهه فجر نیز یک هزار و ۷۵۱ پروژه با ۷ هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری و ۹ هزار و ۱۸۸ اشتغال افتتاح خواهد شد، گفت: حدود یک هزار پروژه از مجموع پروژه‌ها افتتاحی است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه هدفگذاری استان افتتاح هفت پروژه مهم بوده است، گفت: دو مورد از این پروژه‌ها افتتاح شده است.

وی با اشاره به اینکه اشتغال این پروژه‌ها بیش از ۳ هزار مورد است، گفت: اعتبار این پروژه‌ها نیز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار بوده است.

وی از حل مشکل ایران ترانسفو و نخ تایر خبر داد و گفت: البته 11 واحد تولیدی استان زنجان از جمله چینی هیس، ابهر بافت، ماد بافت و روغن نباتی جهان تعطیل شده بودند.

حقیقی با اشاره به اینکه استان زنجان در حوزه کشاورزی نیز توفیقات بسیاری کسب کرده است، گفت: از یک میلیون زمین کشاورزی برای ۶۰۰ هزار هکتار نقشه هوایی تهیه شده است.

ساخت 13 هزار واحد مسکونی در زنجان

استاندار زنجان تصریح کرد: 13 هزار و 300 واحد مسکن در قالب طرح ملی اقدام مسکن در زنجان احداث می‌شود که 2 هزار میلیارد تومان آورده دولت، یک هزار میلیارد تومان تسهیلات و 2 هزار میلیارد تومان نیز آورده مردم خواهد بود.

وی در ادامه ارائه تسهیلات به روستاییان نیز گزارشی ارائه کرد و گفت: از دهه فجر سال گذشته تا کنون 216 هزار میلیارد تومان تسهیلات به روستاییان استان زنجان ارائه شده است.

حقیقی درآمد عمومی استان را در سال گذشته 9 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مبلغ در سال‌جاری به 12 هزار و 200 میلیارد تومان رسیده است.

استاندار زنجان همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با سفر رئیس جمهور برای افتتاح پروژه‌های مهم گفت: به زودی زمان این سفر مشخص خواهد شد و مطمئنا قبل از سفر این موضوع را به اطلاع عموم و رسانه‌ها خواهیم رساند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه مدیرعامل بازداشت شده آب و فاضلاب روستایی سمت مشاور گرفته است نیز گفت: ما پاسخگوی استان خودمان هستیم و این موضوع را با قاطعیت عرض می‌کنم که مدیر آب و فاضلاب روستایی زنجان هیچ پستی در زنجان ندارد و اگر موضوعی در این باره به اطلاع کسی رسانده شده اطلاعات غلطی بوده است.

حقیقی همچنین در ارتباط با پرونده شهردار و  عضو بازداشتی شورای شهر نیز گفت: همه آحاد جامعه در مقابل قانون، شرایط مساوی دارند و هرکسی تخلفی کرده باید جوابگو باشد و تا آنجا که من اطلاع دارم در حال سیر مراحل قانونی است و هرکس تخلف کرده باید جوابگو باشد و این پرونده در حال تحقیق و بررسی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در ارتباط با مشارکت، سلامت، امنیت و رقابت گفت: ثبت نام از داوطلبان، بررسی صلاحیت داوطلبان وظیفه ما بوده است و بقیه به عهده هیأت نظارت بوده است.

خدابخش مرادی نافچی با اشاره به اینکه قانون در ارتباط با فرد تایید صلاحیت نشده مشخص است و شخص می‌تواند اعتراض قانونی خود را داشته باشد، گفت: دولت نیز در این رابطه پیگیری‌های خود را انجام داده و آنچه به فرمانداری‌ها احراز شد بخشی به چرخه رقابت برگشتند.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه گاها نمایندگان فرمانداران از طیف مخالف دولت هستند نیز گفت: نمایندگان فرماندار نیز با تدابیر اتخاذ شده توسط فرمانداران انتخاب شده‌اند و فرمانداران و بخشداران طبق جلسات برگزار شده برای ۷۵۷ شعبه استان دو برابر نمایندگان فرماندار با شاخص‌های مورد نظر پیش‌بینی شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان گفت: نماینده فرماندار نماینده حزب و جریان سیاسی نیست و وی برای اجرای انتخابات قانونی فعالیت خواهد کرد.

معاون اقتصادی استاندار زنجان نیز در این جلسه گزارشی از وضعیت اقتصادی استان در حوزه درآمدی ارائه کرد و گفت: نرخ مشارکت اقتصادی استان به ۴۹.۹ درصد رسیده و جایگاه بسیار خوبی در این حوزه داریم.

فرامرز نیک سرشت در ارتباط با پیشرفت پتروشیمی زنجان نیز گفت: تخصیص ارزی پتروشیمی نیز ۵۰ درصد بوده است و متاسفانه به خاطر تحریم‌ها افزایش قیمت داشتیم و انتقال آن با مشکل مواجه شده است.

وی افزود: تلاش ما بر این است که مشکلات حل شود، اما قول افتتاح پتروشیمی را به این زودی نمی‌دهیم.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول