اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وعده‌های متناقض مسوولان کردستان برای اتمام یک پروژه/پایان تیر 1400 تاریخ جدید اتمام پروژه راه‌آهن سنندج - همدان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: اگرچه استاندار پایان سال ۹۹ را زمان اتمام راه‌آهن همدان به سنندج اعلام کرده،‌اما به دلیل حجم کار، پیش‌بینی ما تیرماه سال ۱۴۰۰ است.

وعده‌های متناقض مسوولان کردستان برای اتمام یک پروژه/پایان تیر 1400 تاریخ جدید اتمام پروژه راه‌آهن سنندج - همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدصدیق ثابتی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: جامعه رسانه بر اساس دید خود به موضوع و مسائل نگاه می‌کنند و مدیران نیز براساس اطلاعاتی که در اختیار دارند با موضوعات مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: این وظیفه مدیران است که اطلاعات لازم را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند تا آنها هم بتوانند با بهره‌گیری از این اطلاعات در مسیر تنویر افکار عمومی گام بردارند.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور اعلام شد که استان کردستان نسبت به سایر استان‌ها بسیار متمایز و خوب عمل کرده است.

اجرای 56 طرح بازآفرینی شهری در کردستان

وی با بیان اینکه 56 پروژه در بحث بازآفرینی شهری در استان اجرا شده که تعدادی از اینها به بهره‌برداری رسیده و بخشی هم در دست اقدام است، گفت: کردستان به عنوان پایلوت در جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری کشور مورد توجه قرار گرفت که رسیدن به این توفیق حاصل کار تیمی بود.

وی خاطرنشان کرد: وجه تمایز استان کردستان در بحث اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری ترک تشریفات بود که بدون هیچ ترسی برای پیش رفتن کار تمام مسوولیت را قبول کردیم و همین کار موجب جلو افتادن کار شد.

ثابتی در ادامه به پروژه راه‌‌آهن تهران ـ همدان ـ سنندج اشاره کرد و گفت: 151 کیلومتر از این پروژه از همدان  به سنندج در حوزه استان کردستان باقی‌مانده که در حال اجراست.

وی تصریح کرد: این پروژه در سه قطعه تعریف شده که قطعه اول آن 64 کیلومتر با 72 درصد پیشرفت فیزیکی، قطعه شماره 2 به طول 56 کیلومتر با 32 درصد پیشرفت و قطعه شماره 3 زیرسازی به صورت 100 درصد انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: برای این پروژه 800 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده بود که اختصاص آن یک رویا بود، اما با تلاش‌های مجموعه استانی و همراهی متولیان امر در سطح کشور 370 میلیارد تومان آن در سال‌جاری تخصیص پیدا کرده است.

کار شبانه روزی در قطعه یک و دو پروژه ریلی همدان ـ سنندج

وی تصریح کرد: قطعه یک و دو به صورت شبانه روزی مشغول کار هستند و با توجه به روند کار خوشبین هستیم در پایان سال 99 این پروژه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

ثابتی افزود: استاندار کردستان پایان سال 99 را زمان اتمام این طرح عنوان کرده‌ است ولی با توجه به حجم کار باقی‌مانده، پیش‌بینی ما پایان تیرماه 1400 است.

وی تصریح کرد: شاخص آسفالت راه روستایی در استان کردستان 49 درصد و میانگین کشور در این زمینه 74 درصد است.

ثابتی اذعان کرد: 700 کیلومتر راه روستایی در دست ساخت است و در این راستا 210 میلیارد تومان بدهکار هستیم، مکاتباتی انجام شده است و دنبال تامین اعتبار و بودجه برای این بخش هستیم.

وی گفت: برای رسیدن به میانگین کشوری در زمینه راه روستایی آسفالته، باید یک‌هزار و 540 کیلومتر دیگر از راه‌های استان آسفالت شود.

رشد 7 درصدی شاخص راه اصلی در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان گفت: در ابتدای دولت تدبیر و امید شاخص راه اصلی این استان ۹ درصد بود که با اجرای پروژه‌های متعدد این شاخص هم اکنون به ۱۶ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان در بحث راه اصلی نیز نسبت به میانگین کشوری عقب است، گفت:‌ هم اکنون هشت درصد از شاخص ۲۴ درصدی کشور در بحث راه اصلی عقب هستیم.

وی افزود: امیدواریم با اجرا و بهره‌برادری از پروژه‌های در دست اقدام این شاخص افزایش پیدا کند.

ثبت‌نام 2373 کردستانی در طرح ملی مسکن

وی در ادامه از ثبت‌نام ۲ هزار و ۳۷۳ نفر برای بهره‌مندی از  طرح ملی مسکن خبر داد و گفت: یک‌هزار و ۶۶ نفر از این افراد در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر از جمله سنندج، بانه و مریوان و سقز در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه یک‌هزار و ۳۰۷ نفر نیز در باقی شهرها ثبت نام کرده‌اند،گفت: در بحث زمین برای اجرای این طرح در شهرهای سنندج، مریوان و بانه با مشکل مواجه هستیم سعی داریم با ارزیابی‌ طرح تفصیلی جامع شهری زمینه را برای پیدا کردن بهترین گزینه برای اجرای این طرح فراهم سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث ثبت‌نام این طرح نقدهایی داشتند و بر این باور بودند که بسته شدن سایت ثبت‌نام در عرض چند ثانیه سوال برانگیز است.

وی گفت: واقعیت این است که اداره کل راه و شهرسازی استان هیچ دسترسی به سایت ثبت‌نام نداشته است و کلا از طریق وزارت انجام شده است.

وی با بیان اینکه معتقدیم در این ثبت‌نام‌ها اقشار نیازمند و واجد شرایط باید حتما ثبت‌نام کنند، گفت: احساس می‌کنیم به دلیل اینکه جزء استان‌های آخر در ثبت‌نام در این طرح بودیم افرادی از تجربیات سایر استان‌ها استفاده و در عرض چند دقیقه ثبت‌نام و سهم استان تکمیل شد.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل پایین بودن سهم استان در بحث طرح ملی مسکن محدودیت اراضی در استان برای توسعه فضای شهری است که این مشکل در سه شهر سنندج، مریوان و بانه بیش از سایر شهرها وجود دارد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول