اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فراخوان «سائرون» عراق برای اجلاس ملی فراگیر برای اخراج نظامیان آمریکایی

ائتلاف سائرون عراق خواستار برگزاری اجلاس ملی فراگیر برای بررسی طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور شد.

فراخوان «سائرون» عراق برای اجلاس ملی فراگیر برای اخراج نظامیان آمریکایی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فراکسیون پارلمانی ائتلاف «سائرون» عراق، از گروه‌های سیاسی، احزاب، اقوام و مذاهب مختلف کشور خواست تا اجلاسی فراگیر برای بررسی تصمیم اخراج نیروهای آمریکایی از خاک این کشور برگزار کنند.

«علاء الربیعی» از رهبران این ائتلاف در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: تمامی گروه‌ها، احزاب، اقوام و مداهب باید برای یکپارچه کردن مواضع درباره طرح اخراج نیروهای آمریکایی از عراق که در پارلمان تصویب شده، در این نشست شرکت کنند.

وی افزود: توافق همه طرف‌ها بر یکی کردن مواضع و رویکردها درباره مصوبه پارلمان در خصوص اخراج نیروهای آمریکایی، موجب تسریع روند خروج کلیه نیروهای خارجی از کشور خواهد شد. تداوم حضور این نیروها در کشور، امنیت و ثبات عراق را تهدید می‌کند.

این در حالی است که کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، درباره فشارهای آمریکا بر دولت عراق و فرماندهان امنیتی این کشور برای حفظ پایگاه «عین‌الاسد» هشدار داد.

آمریکا بامداد سیزدهم دی ماه در یک حمله پهپادی به نزدیک فرودگاه بغداد، سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی و چند نفر از همرزمانشان را ترور کردند که این جنایت آمریکا با خشم گسترده عراقی‌ها و درخواست آنها برای لغو توافقنامه امنیتی میان بغداد-واشنگتن و خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی از کشورشان همراه شد.

انتهای پیام/ص

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول