اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

خبر خوب| خودکفایی در تولید شیشه‌های دی‌الکتریک در بندرعباس

شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در اقدامی جهادی موفق به تولید شیشه‌های دی‌الکتریک با پوششی خاص به منظور استفاده در دستگاه ازون‌زنی تصفیه‌خانه آب بندرعباس شد.

خبر خوب| خودکفایی در تولید شیشه‌های دی‌الکتریک در بندرعباس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در اقدامی جهادی با هدف عبور از تحریم های خارجی در تامین شیشه‌های دی الکتریک قابل استفاده در دستگاه ازون‌زنی موفق به تولید این محصول در داخل کشور شد.

 جهانگیری مدیر تصفیه‌خانه آب بندرعباس در همین زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: دستگاه ازون‌زنی با هدف بهبود کیفیت آب بندرعباس بخصوص در فصول گرم سال استفاده می‌شود و درون آن شماری از ستون‌های شیشه‌ای قرار دارد که از پوشش خاصی از ماده‌ای آلی در آن قرار گرفته و انحصار تولید آن در اختیار چند کشور غربی بود.

این شرکت‌های غربی با گسترش دامنه تحریم‌ها از فروش این ستون‌های شیشه‌ای به کشورمان خودداری می‌کنند که به همت دو شرکت دانش‌بنیان داخلی و با پیگیری و تست مستمر محصولات مشابه تولید داخل در تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس، در نهایت این محصول در داخل کشور تولید و ضمن خودکفایی ملی در تولید این کالای استراتژی، از خروج سالانه مبالغ فراوانی ارز نیز جلوگیری شد.

در صورت عدم وجود چنین محصولی، دستگاه ازون‌زنی تصفیه‌خانه فاضلاب آب بندرعباس از مدار خارج می‌ماند اما اکنون با تولید این محصول ویژه، امکان بهره‌مندی از دستگاه ازون‌زنی فراهم است.

انتهای پیام/ ۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول