اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

زیربنای تحقق گام دوم انقلاب مجلس یازدهم است

امام جمعه شهرضا گفت: زیربنای تحقق گام دوم انقلاب مجلس یازدهم است و اگر یک مجلس قوی و در تراز انقلاب و نظام تشکیل شد برای تحقق اهداف رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب باید امیدوار بود.

زیربنای تحقق گام دوم انقلاب مجلس یازدهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا با بیان این‌که یکی از نعمت‌های خداوند نعمت استقلال و رها شدن از دست دشمن است، اظهار داشت: نعمت استقلال نعمتی است که خداوند به ملت ایران عنایت فرمود که خودمان برای خودمان تصمیم بگیریم.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که اگر ملتی بخواهد با سعادت زندگی کند باید نعمت‌های خدا را به یاد آورد، افزود: قبل از انقلاب نامی از شیعه و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) نبود، ملت ما یک ملت شیعه بود، اما دین‌شان اسیر بیگانگان بود، یک شخص یهودی مانند هویدا 14 سال نخست‌وزیر این کشور بود، انقلاب دین را از دست آن‌ها آزاد کرد و به دست اهلش سپرد.

وی با گرامی‌داشت دهه مبارک فجر گفت: باید با حضور حماسی و یکپارچه خودمان در راهپیمایی 22 بهمن، بار دیگر اقتدار و عظمت دین و ملت و قرآن را به دنیا نشان دهیم، به ویژه امسال که راهپیمایی 22 بهمن همزمان با اربعین شهادت سردار سلیمانی است.

صالح با بیان این‌که در یک کلام انقلاب اسلامی یک تحول تاریخی بود که مسیر تاریخ را عوض و دین را در دنیا زنده کرد، تصریح کرد: انقلاب حق و حقوق انسانی را در دنیا احیا کرد و کرامت، شرف و عزت را معنا بخشید و باید خدا را شکر کنیم که این تحول به دست فرزندان این ملت با پیشوای یک مرد الهی اتفاق افتاد.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که بعد از گذشت 42 سال از این انقلاب باید سعی کنیم همراه این قافله باشیم، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در این مدت بسیار موفق بوده است، آن اهدافی که حضرت امام(ره) از انقلاب داشتند، همه محقق شده و با سرعت روزافزون انقلاب به حرکت خودش ادامه می‌دهد و مشکلات و نابسامانی‌هایی در مسائل داخلی کشور مانع سرعت انقلاب نشده است.

وی با بیان این‌که دلیل پیشرفت انقلاب اسلامی دشمنی دشمنان ما است، بیان کرد: خباثتی که دشمنان ما با مردم می‌کنند این بهترین دلیل بر پیشرفت انقلاب است، اگر نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا تأثیر نگذاشته بود این بغض و غضب دشمن از چیست چون آن‌ها می‌بینند جمهوری اسلامی ایران روز به روز در بین ملت‌ها نفوذ می‌کند و سلطه و ستمگری آمریکا را از بین می‌برد و مردم را بر علیه ظلم و ستم بیدار می‌کند، آن‌ها چاره‌ای جز دشمنی با ما ندارند.

صالح با بیان این‌که پیشرفت انقلاب اسلامی سبب بغض و عصبانیت و خباثت دشمنان شده است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم 7 اثر از آثار انقلاب را به آن اشاره کردند و فرمودند، ثبات و امنیت کشور و تمامیت ارضی، پیشرفت در عرصه علم و فناوری، به اوج رساندن مشارکت مردمی در مسائل سیاسی و موضوعات اجتماعی، ارتقای بینش سیاسی آحاد مردم، سنگین کردن کفه عدالت در تقسیم کردن امکانات عمومی، افزایش چشمگیری عیار معنویت و اخلاق در جامعه، همه از برکت انقلاب است،

امام جمعه شهرضا در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتخابات این دوره حساسیت ویژه‌ای دارد، اولین انتخابات بعد از صدور بیانیه گام دوم انقلاب است و زیربنای تحقق گام دوم انقلاب مجلس یازدهم است و اگر یک مجلس قوی و در تراز انقلاب و نظام تشکیل شد برای تحقق اهداف رهبر در بیانیه گام دوم انقلاب باید امیدوار بود.

وی با تأکید بر این‌که مجلس دوره یازدهم زیرساخت گام دوم انقلاب است بنابراین حساسیت ویژه‌ای دارد، اضافه کرد: می‌طلبد مردم با آگاهی کامل وارد صحنه انتخابات شوند، البته حاشیه‌پردازی دشمنان وجود دارد و سعی می‌کنند که  مردم را از حضور در پای صندوق‌های رأی دل سرد کنند.

صالح ادامه داد: مدیران ادارات بر کارکنان خود نظارت داشته باشید تا مردم را به بهانه‌های مختلف اذیت و سرگردان نکنند، این سرگردانی سزاوار نیست، اصل را بر حل کردن کار مردم قرار دهیم، هر کاری که خلاف قانون نیست و می‌شود برای مردم انجام داد، اگر انجام ندهیم پیش خدا مسؤول هستیم.

امام جمعه شهرضا با بیان این‌که شورای نگهبان را همیشه دشمن می‌کوبد و تضعیف می‌کند، تصریح کرد: اگر روزی دشمن از شورای نگهبان تمجید کرد آن روز باید شک کنیم، شورای نگهبان حافظ شرعیت و اسلامیت نظام و ارکان آن است؛ دشمن حق دارد با شورای نگهبان مقابله کند چون منافع دشمنان را به خطر می‌اندازد.

وی با بیان این‌که شورای نگهبان است که باید از نفوذی‌ها جلوگیری کند و می‌کند، افزود: اما انسان تأسف می‌خورد از بعضی از افراد که در داخل نان انقلاب را خوردند و با تأیید شورای نگهبان پست و مقام گرفتند و به عنوان انسان‌های واجد شرایط به مردم معرفی شدند و امروز بر علیه شورای نگهبان صحبت می‌کنند این دور از انصاف است.

صالح با بیان این‌که حضرت امام(ره) بسیار تأکید داشتند بر حفظ حرمت شورای نگهبان گفت: به مردم تلقین کنیم انتخابات نیست و انتصابات است این فکر شیطانی است، اگر بنا بود انتصابی باشد، افرادی مثل شما امروز در مسند قدرت نبودند و امروز خیلی از شما این لیاقت را نداشتید که بر سر مسند باشید، شورای نگهبان کاری به مسائل حزبی و جناحی ندارد.

انتهای پیام/63101/ح20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول