اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

تظاهرات مردم الجزائر برای پنجاه و یکمین جمعه متوالی

مردم الجزائر برای پنجاه و یکمین جمعه متوالی تظاهرات برگزار کرده و خواستار برکناری سیاستمداران دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق این کشور شدند.

تظاهرات مردم الجزائر برای پنجاه و یکمین جمعه متوالی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هزاران نفر از مردم الجزائر روز جمعه (دیروز) برای پنجاه و یکمین جمعه متوالی در شهرها و مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان اگرچه تعدادشان نسبت به دوره قبل از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری کمتر شده است اما همچنان این تظاهرات‌ها ادامه دارد و معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری همه عناصر دوره رئیس‌جمهور سابق، افزایش سطح آزادی‌ها و آزادی همه زندانیان سیاسی از جمله «کریم طابو» که از بیش از سه ماه قبل بازداشت شده است، شدند.

طبق گزارش وبگاه «عربی ۲۱»، نیروهای امنیتی الجزائر نیز به طور گسترده در خیابان‌ها حضور داشتند و جوانان با برگزاری تظاهرات در پایتخت الجزائر، قسنطینه و برج بوعریریج بر استمرار اعتراضات تأکید کردند.

اعتراضات مردمی در الجزائر از ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ در اعتراض به نامزدی «عبدالعزیز بوتفلیقه» برای پنجمین دور متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شد و پس از آن این اعتراضات گسترده‌تر شد و خواسته‌های معترضان آزادی‌های فردی، گروهی، حقوق بشر و برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت را شامل شد.

در انتخابات اخیر ریاست‌جمهوری الجزائر «عبدالمجید تبون» نخست‌وزیر سابق در دوره بوتفلیقه با کسب بیشترین درصد آراء پیروز شد اما رهبران حرکت‌های اعتراضی مردمی بر ضرورت پایبندی به خواسته‌های معترضان و مخالفت با گفت‌وگو با تبون تأکید دارند.

رئیس‌جمهور الجزائر روز پنج‌شنبه گذشته نیز فرمان عفو حدود ۱۰ هزار زندانی را صادر کرد که در میان تعدادی از کسانی که در اعتراضات اخیر بازداشت شده بودند، وجود دارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول