اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

همزمان با تنش با ترکیه، قبرس موشک‌های تازه‌ای می‌خرد

ارتش قبرس در بحبوحه تنش با ترکیه، به موشک‌های «اگزوسه» و «میسترال» تجهیز می‌شود.

همزمان با تنش با ترکیه، قبرس موشک‌های تازه‌ای می‌خرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌های قبرس با ترکیه بابت عملیات اکتشافت میادین گازی آنکارا در دریای مدیترانه، قبرس قراردادهایی را با یک شرکت اروپایی برای خرید جنگ افزارهای تدافعی منعقد کرده است.

به نوشته «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع قبرس با تأیید این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «قرارداد امضا شده مرتبط با ارتقا سامانه‌های تسلیحاتی ویژه به ارزش ۲۴۰ میلیون یورو است.»

وزارت دفاع قبرس به دلیل حساسیت این موضوع و ارتباط آن با مسائل امنیتی به جزئیات بیشتر این قرارداد اشاره‌ای نکرده است.

در حالی که وزارت دفاع قبرس از اشاره به جزئیات این قرارداد خودداری کرده، اما یک منبع مطلع به خبرگزاری فرانسه گفت که ارتش قبرس قرارداد ۱۶۵ میلیون دلاری را در ماه دسامبر (آذر) با شرکت اروپایی «ام‌بی‌دی‌ای» برای خرید موشک‌های سطح به هوای برد کوتاه «میسترال» منعقد کرد.

بنابر گزارش‌ها، این شرکت در قراردادی دیگر به ارزش ۹۰ میلیون یورو، ارتش قبرس را به موشک‌های ضدکشتی «اگزوسه» برای دفاع از جزایر خود مجهز می‌کند.


کشتی حفاری ترکیه

 

ترکیه در ماه‌های گذشته چند فروند کشتی حفاری خود را برای عملیات اکتشاف گاز به منطقه ویژه اقتصادی قبرس در دریای مدیترانه فرستاد که با هشدارهای آمریکا و اروپا مواجه شد.

سخنگوی دولت قبرس در روزهای گذشته ترکیه را به سرقت اطلاعات ویژه عملیات حفاری دو شرکت خارجی فعال در سواحل مدیترانه متهم کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول