اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

سامانه بارشی چهارشنبه از کشورخارج می‌شود/ افزایش دما از پنج‌شنبه

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه تا صبح چهارشنبه در مرکز و شرق کشور بارش برف و باران داریم، گفت: سامانه بارشی به تدریج اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود و از پنج‌شنبه افزایش دمای تدریجی داریم.

سامانه بارشی چهارشنبه از کشورخارج می‌شود/ افزایش دما از پنج‌شنبه

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز سامانه بارشی موجب بارش برف و باران، کاهش دما و وزش باد شدید، در استان‌های غربی کشور، سواحل خزر، دامنه‌های البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی شده است.

وی افزود: امروز همچنین شاهد وزش باد شدید در جنوب شرق فارس، کرمان، هرمزگان، خراسان جنوبی، و شمال سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود:‌ امروز شدت بارش‌ها در غرب مازندران، گیلان، جنوب کرمان، مرکز هرمزگان و شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد:‌ روز آینده ناپایداری‌ها در سواحل خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور به صورت بارش برف و وزش باد شدید ادامه دارد و همچنین در این روز در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، بارش به صورت رگباری همراه با وزش باد شدید و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: روز سه‌شنبه شدت بارش‌ها در استان‌های گیلان، خراسان شمالی و غرب مازندران،‌ جنوب کرمان و شرق هرمزگان خواهد بود. 

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد:‌ روز چهارشنبه بارش پراکنده در بخش‌های سیستان و بلوچستان و شمال شرق کشور خواهیم داشت و به تدریج این سامانه اواخر وقت چهارشنبه از شرق کشور خارج می‌شود. 

وی هشدار داد: با توجه به بارش برف، وزش باد شدید، وقوع کولاک و کاهش محسوس دما، لغزندگی جاده‌ها، ‌‌کاهش دید، اختلال در تردد محورهای مواصلاتی و آبگرفتگی معابر عمومی پیش‌بینی و توصیه می‌شود ‌احتیاط در تردد شهری و جاده‌ای و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی در دستور کار باشد.

ضیائیان گفت: روزهای پنجشنبه و جمعه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و دما به تدریج در نیمه غربی و مرکز کشور افزایش می‌یابد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: امروز تا پنجشنبه خلیج فارس مواج است، همچنین امروز و فردا دریای خزر مواج خواهد بود و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه تنگه هرمز و دریای عمان، مواج است. 

وی بیان کرد: تا پنج‌شنبه در خلیج فارس‌، تنگه هرمز و دریای عمان‌ مواج شدن دریا با ارتفاع 2 تا 3 متر به ویژه در مناطق مرکزی خلیج فارس با ارتفاع 3.5 متر پیش‌بینی می‌شود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا ابری همراه با مه رقیق در برخی ساعات بارش برف و وزش باد و در بعد از ظهر وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود‌ و در اواخر وقت کاهش ابر و کاهش دما را در تهران خواهیم داشت؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران به تدریج 3 درجه و 5 درجه زیر صفر خواهد بود. 

ضیائیان‌ بیان کرد:‌ روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین منطقه استان و زنجان با کمینه دمای 17 درجه زیر صفر پس از آن شهرکرد با کمینه دمای 16 درجه زیر صفر و ارومیه با کمینه دمای 14 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: فردا در 27 استان کمینه دما صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول