اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخابات، مورد تأکید قانون است

رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها که مورد تأکید قانون است و باید مورد اهتمام قرار بگیرد.

شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخابات، مورد تأکید قانون است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در پنجمین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن چهل و دومین سالروز جشن انقلاب و 22 بهمن ماه اظهار کرد: جشن انقلاب امسال متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود، چون رخدادهای متفاوت‌تری نسبت به سال‌های گذشته در کشور اتفاق افتاده، از جمله شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی که اربعین این شهید اسلام مقارن با 22 بهمن امسال شده و ملت شریف ایران اسلامی نشان داده‌اند، نه تنها از آرمان‌های انقلاب و امام فاصله نگرفته‌اند، بلکه مصمم‌تر و منسجم‌تر از گذشته در صحنه‌ها حضور خواهند یافت.

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به نزدیکی زمان آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: برابر اعلام دفتر نظارت بر انتخابات استان فعلا تعداد 115 کاندیدا برای تصدی پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی آنهم از همه جریان‌های سیاسی در استان به رقابت خواهند پرداخت، البته تا تأیید نهایی و احراز صلاحیت‌های افراد  چند روز باقی است و این حضور کاندیداها از همه جریانها نشان از اجرای مرّ قانون است که خروجی این امر، برگزاری انتخابات باشکوه و حداکثری خواهد بود. 

وی با بیان اینکه خرید و فروش رأی تخلف و ممنوع است، گفت: در صورت گزارش و تأیید صحت عمل برابر قانون و بهنگام، برخورد قاطعانه انجام خواهد شد. 

صادقی نیارکی ادامه داد: شفافیت در هزینه‌های تبلیغات انتخاباتی از سوی کاندیداها که مورد تأکید قانون است، مورد اهتمام قرار بگیرد و در تبصره 2 ماده 3 در خصوص پولهای کثیف دقیقا اشاره  شده است.

 رئیس دادگستری استان زنجان با اشاره به ماده 12 قانون انتخابات که منسوخ کننده ماده 57 است، اظهار داشت: انتظار ما از مسؤولین اجرایی و نظارتی انتخابات  استان این است که  در کمترین فرصت با تشکیل جلسه‌ای در خصوص تفسیر و ایجاد یک تفاهمنامه برای اجرای ماده 12 به عمل آورند که مطابق این ماده استفاده از اموال عمومی و مردم برای تبلیغات ممنون است. 

وی همچنین به ماده 7 قانون انتخابات اشاره کرد و گفت: طبق این ماده همه کاندیداها بایستی شماره حساب خود را سریعا اعلام کنند و بر این اساس همه هزینه‌های تبلیغات صرفا از این حساب پرداخت شود و هر گونه دریافت وجه از اشخاص حقیقی و حقوقی از سوی کاندیداها بر اساس قانون ممنوع است.

صادقی‌نیارکی افزود: همه بایستی برای ایجاد نشاط و حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند اما در این میان نقش رسانه ملی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی بسیار اثرگذار است و امیدواریم با ایجاد فضای سالم انتخاباتی و رعایت قانون از سوی کاندیداها و حامیانشان شاهد مشارکت بالای مردم یاشیم.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم انتخاباتی استان زنجان با بیان اینکه امروز دشمنان نظام تلاش می‌کنند مردم را از حضور در راهپیمایی 22 بهمن و همچنین انتخابات دوم اسفند ماه منصرف کنند، اما به فضل الهی مردم با بصیر و انقلابی کشور حضور حداکثری و بیشتر از سال‌ها و دوره‌های گذشته خواهد بود.

در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان و رئیس ستاد انتخابات استان گفت: امروز تعداد کاندیداهای که تأیید شده‌اند  و صلاحیتشان احراز شده 115 نفر هستند و تعداد 12 نفر جابه‌جایی در حوزه‌ها در داخل استان و بیرون از استان داشتیم، اما مجموع همین عدد است.

مرادی افزود: بر اساس قانون جدید کاندیداها باید حساب بانکی خود را اعلام کنند و مجموعه هزینه تبلیغات هم از این حساب انجام شود.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: با تصویب ماده 12 قانون انتخابات به جای ماده 57 نحوه تبلیغات نسبت به گذشته تغییراتی داشته که برخی ممنوعیت‌های تبلیغاتی اصلاح شده که امیدواریم همه کاندیداها قانون را رعایت کنند تا شاهد انتخاباتی سالم و حضور حداکثری مردم باشیم. 

لازم به ذکر است اعضای ستاد گزارشی از پیگیری‌ها ، اقدامات و فضای انتخاباتی استان ارائه نمودند

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول