اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

روزگار سرد «غلام‌ویس»/ وقتی نفت چکه‌ای می‌رسد+ فیلم

در حالی که این روزها کشورمان روزهای سرد و برفی را سپری می‌کند، کمبود و توزیع نادرست نفت سفید در برخی روستاها مردم را با چالش‌های جدی روبرو کرده است، مردمی که فریادشان را مسؤولان نمی‌شنوند.

روزگار سرد «غلام‌ویس»/ وقتی نفت چکه‌ای می‌رسد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، در حالی که این روزها استان زنجان روزهای سردی را سپری می‌کند و موج سرما مدارس همه مناطق را به تعطیلی کشانده است و حتی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز از تعطیلات بی‌نصیب نمانده و  در برخی از مناطق استان دما به 25 درجه زیر صفر رسیده است، مدیریت ضعیف توزیع نفت سفید در برخی از روستاهای زنجان موجب شده که مردم با مشکلات متعددی مواجه باشند.

روز گذشته در حالی که سرما برای مردم استان بی‌سابقه بود و بارش برف مشکلات زیادی را به دنبال داشته است، اهالی یکی از روستاهای شهرستان خدابنده برای تامین نفت خود با مشکل مواجه شدند و نفت توزیعی بین اهالی نتوانسته نیاز اهالی را تامین کند، شدت مشکلات به حدی زیاد بوده که اهالی روستای «غلام‌ویس» با انتشار تصویری از صف طولانی برای خرید نفت اعتراض خود را به شرایط موجود اعلام کردند.

یکی از اهالی روستای غلام‌ویس در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه آخرین بار توزیع نفت سفید در این روستا پیش از روز گذشته در شهریور‌ماه اتفاق افتاده است، اظهار کرد: هر ماه به صورت میانگین 60 بشکه نفت سفید در روستاها توزیع می‌شود.

مهدیخانی با بیان میزان توزیع نفت سفید توسط شرکت برای اهالی روستا کافی نیست، عنوان کرد: مردم در مضیقه هستند.

وی خاطر نشان کرد: فیلم پخش شده در فضای مجازی در مورد تشکیل صف برای دریافت نفت مربوط به روز گذشته بود و در حالی که روز گذشته در سرمای شدید اهالی در صف نفت حضور داشتند، اما نفت به آنها نرسیده و دست خالی بازگشتند.

جمع‌آوری 60 هزار کوپن از اهالی غلام‌ویس

یکی دیگر از اهالی روستای غلام‌ویس نیز با اشاره به اینکه ماهانه 60 بشکه برای توزیع در بین اهالی در نظر گرفته شده است که حتی به 20 درصد خانوارها هم نمی‌رسد، بیان کرد: مردم در این روستا به شدت با مشکل  مواجه هستند و هم‌اکنون که دما به منفی 25 درجه رسیده است، اهالی روستا با چالش روبرو هستند.

اسماعیل سلطانی با بیان اینکه هر سال همین شرایط را داریم، بیان کرد: هیچ کس مشکل ما را پیگیری نمی‌کند و تنها وعده داده شده و خبری از تحقق این وعده‌ها نشده است.

وی با بیان اینکه همه کوپن‌های پاییز و زمستان نفت اهالی توسط مسؤول توزیع جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: این در حالی است که مردم دیگر روستاها، کوپن خود را هر بار براساس میزان دریافت نفت به مسؤول پخش می‌دهند.

ساکن روستای غلام‌ویس با بیان اینکه متصدی توزیع 60 هزار کوپن را دریافت کرده است و قرار بود توزیع را به صورت مرتب انجام دهد، اظهار کرد: برای هر خانواده باید سهمیه‌ای در ماه داده شود که این اتفاق نمی‌افتد که نمی‌دانیم این موضوع تقصیر مسؤول شعبه و عامل توزیع بوده و یا کوتاهی از سمت شرکت نفت است.

وی با بیان اینکه همه اهالی روستا تا حد توان صرفه‌جویی می‌کنند، گفت: با این حال برخی خانواده‌ها مریض و یا معلول دارند که نیازمند حمایت هستند.

افزایش 30 درصدی توزیع نفت سفید در منطقه

فرماندار شهرستان خدابنده در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اینکه تلاش دولت برای گازرسانی به منطقه است، اظهار کرد: در این زمینه اهالی روستا دیدارهایی نیز با استاندار داشتند، تا برای حل این مشکل اقداماتی انجام شود.

ایوب بیگدلی اضافه کرد: در سرمای شدید و بارش‌ها نیز پیمانکاران در حال تلاش برای گازرسانی به منطقه هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی از روستاهای پرجمعیت بخش در سال‌جاری گازرسانی شدند و انتظار می‌رفت شاهد کاهش مصرف نفت سفید در بخش باشیم، عنوان کرد: با این وجود مصرف نفت در سال‌جاری 30 درصد افزایش داشته است.

فرماندار شهرستان خدابنده تصریح کرد: در پی افزایش نیاز اهالی به نفت مدیر شرکت توزیع و پخش فرآورده‌های نفتی طی امروز بازدیدی از منطقه خواهد داشت.

مشکلی برای توزیع نفت وجود ندارد

رئیس تامین و توزیع فرآورده شرکت پخش فرآورده‌های منطقه زنجان در این زمینه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه مشکلی در زمینه تامین سوخت روستاها وجود ندارد، اظهار کرد: در بدترین شرایط جاده‌ای نیز توزیع نفت به روستاها انجام می‌شود.

محمد حسینی در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت تامین و توزیع نفت به روستای غلام‌ویس عنوان کرد: در جریان اطلاعات ریز میزان و نحوه توزیع نفت به این روستا قرار ندارم و در این زمینه شرکت نفت ناحیه خدابنده باید توضیح دهد اما آنچه مسلم است در زمینه تامین و توزیع سوخت به روستاها مشکلی نداریم.

وی در پاسخ به سؤالی در مورد جمع‌آوری کوپن نفت توسط مسؤول توزیع عنوان کرد: این اقدام غیرقانونی است و در صورت وقوع باید پیگیری شود.

انتهای پیام/73009/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول