اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

برق‌رسانی روستایی در سمنان؛ زیرساخت توسعه

برق‌رسانی روستایی در استان سمنان زیرساخت توسعه به‌ویژه در مناطق محروم محسوب می‌شود و باید به‌طور جدی پیگیری شود.

برق‌رسانی روستایی در سمنان؛ زیرساخت توسعه

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اقتصادی: برق‌رسانی روستایی در استان سمنان که این روزها به‌طور جدی پیگیری می‌شود، به‌نوعی زیرساخت توسعه به‌ویژه در مناطق محروم محسوب خواهد شد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

طرح‌های محرومیت‌زدایی و رفع محرومیت از مناطق کمترتوسعه‌یافته استان سمنان به‌ویژه در روستاها باید به‌طور جدی پیگیری شود تا شاهد رشد هر چه بیشتر این مناطق و بازگشت جمعیت به روستاها باشیم.

بهره‌برداری از ۱۴ طرح برق‌رسانی روستایی در سمنان 

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان سمنان در همین زمینه اظهار کرد: در دهه مبارک فجر، ۱۴ طرح عمرانی برق‌رسانی روستایی این استان با اعتبار ۳۳ میلیارد و ۳۶ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

رضا علی‌اصغری گفت: طرح احداث روشنایی معابر حدفاصل روستای دهملا تا راهنجان با اعتبار یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال و طرح بهینه‌سازی پست و شبکه هوایی توزیع برق روستایی با مبلغ ۱۶ میلیارد و ۳۲۶ میلیون ریال مربوط به شهرستان شاهرود مورد بهره‌برداری واقع شد.

وی تصریح کرد: طرح جابه‌جایی و رفع حریم شبکه روستای بخش آباد، دشتبو و بق با هزینه یک میلیارد و ۶۷۷ میلیون ریال و طرح اصلاح و تقویت شبکه روستای حسین‌آباد دولاب و مؤمن آباد برای بهبود ولتاژ بااعتبار دو میلیارد و ۳۳۷ میلیون ریال در شهرستان دامغان، از دیگر طرح‌های افتتاح‌شده در دهه فجر امسال است.

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع برق استان سمنان اضافه کرد: طرح احداث یک هزار و ۱۰۰ متر شبکه روشنایی معابر روستاهای رودبارک و فولادمحله شهرستان مهدی‌شهر با مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال، از طرح‌های افتتاح‌شده به شمار می‌روند.

علی‌اصغری با اشاره به اینکه طرح بهسازی پست هوایی روستای محله باغ جدید و ملیجان بالا با هزینه ۹۴۷ میلیون ریال مربوط به شهرستان گرمسار بهره‌برداری شده اظهار داشت: طرح بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف روستای لجران با اعتبار دو میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال نیز افتتاح گردید.

وی افزود: طرح نصب پست هوایی کم تلفات و شبکه روستای حسین‌آباد کالپوش با اعتبار یک میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال، طرح بهسازی شبکه توزیع برق خیابان جهان‌آباد روستای ری‌آباد با هزینه ۶۳۸ میلیون ریال، طرح توسعه شبکه فشار ضعیف هوایی به‌منظور تأمین برق مشترکان جدید شهرک جدید روستاهای نردین و طلوبین با مبلغ یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال و طرح نصب چراغ‌های جدید در روستاهای کمردار و کرنگ منطقه کالپوش بااعتبار ۲۱۸ میلیون ریال، از طرح‌هایی است که در روستاهای شهرستان میامی به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه طرح اصلاح شبکه فشار متوسط هوایی روستای امام‌زاده عبدالله (ع) با اعتبار ۷۲۳ میلیون ریال مربوط به شهرستان سرخه افتتاح شد، یادآور شد: طرح بهسازی شبکه و نصب پایه جهت تقویت شبکه فیدر پلیس راه حدفاصل پست ۶۳ کیلوولت تا فرعی روستای قهج با هزینه ۹۷۰ میلیون ریال و طرح بهینه‌سازی و جابه‌جایی شبکه فشار ضعیف روستاهای قلعه عبدالله (ع) و خیج منطقه بسطام با مبلغ ۹۲۵ میلیون ریال افتتاح شد.

مصرف بهینه برق در فصل سرد سال

کارشناس شرکت توزیع برق استان سمنان هم در بررسی راهکارهای بهینه‌سازی مصرف برق به‌ویژه در بخش خانگی که از اولویت‌های مهم به شمار می‌آید، می‌گوید: در فصل زمستان به دلیل برودت دمای هوا، مصرف گاز افزایش یافته و با توجه به اینکه سوخت برخی نیروگاه‌ها از گاز بوده و امکان محدودیت در بخش گاز وجود داشته و با مصرف بهینه برق و کاهش مصرف می‌توان در این زمینه صرفه‌جویی کرد.

محمدعلی نصیری با اشاره به اینکه بخاری برقی یکی از لوازم الکتریکی پرمصرف است که به‌ندرت در زمستان از آن استفاده می‌شود، افزود: استفاده از بخاری برقی، مصرف برق را افزایش داده و در هزینه‌های خانوار نیز تأثیرگذار است.

وی با عنوان اینکه هنگام خرید جاروبرقی ‌باید به قدرت آن، وسعت محل موردنظر و برچسب انرژی با رده بالا توجه داشت، اضافه کرد: تمیز کردن جاروبرقی، تعویض کیسه آن در هنگام پر شدن، عوض کردن فیلتر آن و خودداری از جمع‌آوری اشیای سنگین و تیز با جاروبرقی، به‌عنوان عوامل مؤثر در افزایش طول عمر این دستگاه و مدیریت بهینه مصرف برق به شمار می‌رود.

ترویج فرهنگ مصرف؛ نیاز امروز

ترویج فرهنگ مصرف بدون تردید نیاز امروز کشور محسوب می‌شود؛ در صورت استفاده صحیح از انرژی در بخش‌های مختلف، امکان به‌کارگیری این زیرساخت مهم در سایر حوزه‌ها نظیر تولید فراهم می‌آید و این امر به شتاب روندهای توسعه‌ای کمک می‌کند.

امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ مصرف بهینه در جامعه هستیم تا بتوان در راستای کمک به مناطق کمترتوسعه‌یافته و روستایی نیز با قدرت بیشتر ورود کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول