اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری بر حوزه مرز دانش و علم

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: علم ، فناوری و نوآوری یک زنجیره است و در حال حاضر معاونت علمی در حوزه مرز دانش و علم تمرکز دارد به طوری که در حوزه علم فعالیت‌های بیشتری صورت می‌گیرد.

تمرکز معاونت علمی ریاست جمهوری بر حوزه مرز دانش و علم

مهدی الیاسی معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره برنامه‌های جدید معاونت علمی در رشد علم و فناوری، گفت: علم، فناوری و نوآوری یک زنجیره است، در حال حاضر معاونت علمی در حوزه مرز دانش و علم تمرکز دارد به طوری که در حوزه علم فعالیت‌ها بیشتر است. 

* تقویت چرخه نوآوری و تجاری‌سازی در حوزه علم و فناوری

وی افزود: باید با توجه به فناوری‌های نوظهور و علوم پیشرفته و با تقویت چرخه نوآوری و تجاری‌سازی بتوانیم کشش تقاضا برای حوزه علم و فناوری را افزایش دهیم و سرمایه‌گذاری‌ بخش‌های تجاری نیز افزایش پیدا کند. 

معاون سیاستگذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: دولت در زمان جنگ و 20 سال اخیر سرمایه‌گذاری دولتی سنگینی داشته که به نسبت منابع کشور جای بخش تجاری به معنای صنعت و اقتصاد خالی است. در حال حاضر تمرکزمان این است که زنجیره معکوس را فعال کنیم تا به تدریج به هم برسند و در حوزه علمی رشد موثری داشته باشیم و بتوانیم موضوعاتی را سرمایه‌گذاری علمی کنیم که اثرش اقتصادی‌ در بین دانشگاه‌ها، دانشجویان دکتری و پژوهشگران داشته باشد. 

* فناوری‌های جریان‌ساز در معاونت علمی 

الیاسی در پایان گفت: در حال حاضر در مراکز نوآوری علوم انسانی با یک بسته روبرو هستیم و فقط موضوعات مهندسی و پزشکی تفکیک نشده‌‌اند. در معاونت علمی یکسری فناوری‌های جریان‌ساز داریم که بخشی در حوزه نانو، زیست فناوری و علوم شناختی وجود دارد که از جمله فناوری‌های جریان‌ساز هستند که تحولات زندگی را تغییر می‌دهند و ترکیبی از علوم  انسانی، پزشکی و مهندسی هستند؛ بنابراین ما این نوع رفتارهای جهت‌سازی را مثل هوش مصنوعی و کاربردی‌ سازی را مورد هدف قرار دهیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول